گوگل ماه گذشته از طراحی جدید صفحه اصلی برنامه مسیج رونمایی کرد که از آن موقع و پس از چند به‌روزرسانی قابلیت‌های جدیدی مانند جستجوی پیشرفته به آن اضافه شده است.

ماه گذشته به‌روزرسانی نسخه بتا گوگل مسیج عرضه شد که به‌جای منو بالا و گوشه صفحه لوگو G گوگل قابل مشاهده و در ابتدا کنار آن کلمه مسیج قرار گرفته بود.

در حقیقت منو سه‌خطی و گزینه‌های داخل آن از بالای صفحه حذف و به منو حساب کاربری منتقل شد. گزینه‌های آرشیو، اسپم و بلاک شده، ثبت به‌عنوان خوانده شده و دستگاه‌های مرتبط در ابتدای لیست و در ادامه اطلاعات پیام، تنظیمات پیام و کمک و بازخورد در ادامه باقی می‌مانند، البته گزینه انتخاب تم به منو تنظیمات منتقل شده است.

طراحی ویژگی های جدید گوگل مسیج

همچنین در بخش جستجو دسته‌های بیشتری اضافه شده تا پیدا کردن چت مورد نظر آسان‌تر شود. دسته‌های اشاره شده شامل ستاره‌دار، ویدئوها، موقعیت‌های مکانی، لینک‌ها، خوانده نشده، مخاطب و ناشناس هستند.

حدود یک هفته قبل به‌روزرسانی دیگری برای نسخه بتا گوگل مسیج منتشر شد که در آن طراحی جدید هنوز پابرجا بود، البته نوار بالای صفحه اکنون تم تیره‌تری از رنگ‌ها را نشان می‌دهد. همچنین علامت دسته‌های جستجو تغییر کرده اما برای تعداد معدودی از کاربران نسخه بتا قابل مشاهده است.

طراحی مجدد تنظیمات Google Messages

به‌علاوه دسته‌بندی پیام‌ها که اضافه شده بود در این نسخه قابل مشاهده نیست. دسته‌بندی پیام‌ها شامل ۳ دسته است: همه پیام‌ها، پیام‌های شخصی و پیام‌های اداری که به لطف آن کاربران می‌توانند راحت‌تر پیام‌های خود را مدیریت کنند.

اکنون آخرین به‌روزرسانی نسخه بتا گوگل مسیج عرضه شده که در آن طراحی جدید برای بیشتر کاربران نسخه بتا فعال شده است. در این به‌روزرسانی نوار جستجو از بالای صفحه حذف شده و به‌جای آن علامت جستجو بالای صفحه در کنار علامت حساب کاربری فرد ظاهر می‌شود. البته هنوز هم دسته‌بندی پیام‌ها در این نسخه قابل مشاهده نیست.

اخبار مرتبط: