قابلیت‌های هشدار اضطراری ماهواره‌ای و تشخیص تصادف آیفون ۱۴ جان فردی را پس از سقوط به دره‌ای به عمق ۱۲۰ متر نجات داد.

همه مدل‌های سری آیفون ۱۴ اپل از قابلیت‌های هشدار اضطراری ماهواره‌ای (Emergency SOS via Satellite) و تشخیص تصادف (Crash Detection) بهره می‌برند. قابلیت تشخیص تصادف پس از وقوع حادثه پیامی را به نیرو‌های نجات ارسال می‌کند. همچنین قابلیت هشدار اضطراری ماهواره‌ای در صورت نبود آنتن از شبکه‌های ماهواره‌ای برای ارسال پیام اضطراری استفاده می‌کند که در کنار هم می‌توانند جان کاربر را نجات دهند.

یک خودرو در منطقه کوه‌های ویلسون منحرف شد و به ته‌دره ۱۲۰ متری سقوط کرد. پس از این حادثه آیفون راننده با استفاده از ۲ قابلیت هشدار اضطراری ماهواره‌ای و تشخیص تصادف درخواست کمک را به‌‌شکل هوشمند و خودکار ارسال و پلیس و نیرو‌های امداد را از وقوع حادثه مطلع کرد.

این پیام موقعیت مکانی دقیقی را ارسال کرده و به این ترتیب تیم جستجو موفق شدند سریعا خودرو و فرد مجروح را پیدا کنند. مایک لئوم، یکی از اعضای گروه جستجو و نجات منطقه مونتروس گفت که فرد مجروح به شدت خونریزی داشت و اتومبیل وی کاملا تخریب شده بود.

به گفته‌ وی، اگر موقعیت ارسال شده دقیق نبود، احتمال مرگ این فرد وجود داشت. همچنین استیو گلدزورثی، رئیس عملیات نجات گفت که سقوط از ارتفاع ۱۲۰ متری در یک دره معمولا باعث می‌شود زمان زیادی صرف پیدا کردن مجروح شود، اما به لطف ارسال دقیق موقعیت آیفون ۱۴، پس از مدت کوتاهی موفق شدند فرد مجروح را پیدا کرده و جان او را نجات دهند.

البته در مواقعی هم قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴ دردسرساز شده، مثلا چندی پیش در فستیوال موزیک این قابلیت به اشتباه فعال شد. با این حال در این موقعیت جان یک مرد را نجات داد.

اخبار مرتبط: