مدیرعامل اینستاگرام در رسانه اجتماعی تردز بیان کرد که اندروید عملکرد بهتری از سیستم‌عامل iOS دارد.

در دنیای فناوری، هیچ چیزی به اندازه بحث اندروید و آی او اس داغ و هیجانی نیست، چراکه هر دو طرف طرفداران پرشور و متعصبی دارند که با تمام وجود از سیستم‌عامل مورد علاقه‌شان دفاع می‌‌کنند. براساس نتایج و تجربه‌های به‌دست‌ آمده دراین‌زمینه، می‌توان گفت برخی از بهترین گوشی‌های پرچمدار اندرویدی می‌توانند از جنبه‌های مختلفی آیفون را شکست دهند. از افراد سرشناسی که به‌تازگی به جمع طرفداران گوشی‌های اندرویدی پیوسته، می‌توان به آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام اشاره کرد که طی پستی در رسانه اجتماعی نوظهور تردز بیان کرد اندروید عملکرد بهتری نسبت به iOS دارد؛ موسری معتقد است سیستم‌عامل اندروید از نظر کیفیت و عملکرد از سیستم‌عامل iOS بهتر شود.

مارکوس براونلی، یوتیوبر معروف، با انتشار پستی در رسانه متن‌محور تردز از دنبال‌کنندگانش خواست نظراتشان درباره فناوری روز و محصولاتی که کمپانی بزرگ ارائه می‌کنند بیان کند. آدام موسری برای پاسخ جالب و بحث‌برانگیزش موضوعی داغ در اینترنت به‌راه انداخت که با پاسخ‌ها و واکنش‌های فراوانی در سایر سایت‌های اطلاعاتی و خبری مانند ردیت مواجه شده است؛ هما‌ن‌طور که پیش‌بینی می‌شد طرفداران آی او اس به صحبت‌های موسری واکنش‌های تهاجمی داشتند. درحال حاضر مشخص نیست دلیل تغییر عقیده آدام موسری چیست، چراکه او می‌تواند به‌عنوان یک توسعه‌دهنده به‌همراه تیمش درباره نحوه عملکرد سیستم‌عامل اظهار نظر کند.

رئیس اینستاگرام در Thread می‌گوید اندروید اکنون بهتر از iOS است

فرضیه دیگری که می‌توان برای تغییر مدیرعامل اینستاگرام متصور شد آن است که کمپانی متا و اپل دارای مشکلاتی برای تبلیغات شده‌اند و درپی تغییر سیاست‌های غول کوپرتینویی درآمد‌های تبلیغاتی از متا با کاهش چشمگیری روبه‌رو است. با این‌حال، جزئیات و دلایل پست این شخص هنوز مشخص نیست.

برخی از کارشناسان و منتقدان براین‌ باورند که برخی از ناپایداری‌های سیستم‌عامل آی او اس ۱۶ باعث شد تا بسیاری از توسعه‌دهندگان از آن ناراضی باشند که کمپانی اپل حتی با به‌روزرسانی‌های متعدد نتوانست آن‌ها را برطرف کند؛ همچنین مشخص نیست که سیستم‌عامل جدید آی او اس ۱۷ از چه ناپایداری‌ها و باگ‌هایی برخوردار خواهد بود. همچنین اکوسیستم بسته اپل از دیگر عوامل منفی قلمداد می‌شود و بسیاری از توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل اندروید را به آن ترجیح می‌دهند.

ازسوی دیگر، نسخه‌های بتای اندروید ۱۴ چندین ویژگی جدید را برای بهبود تجربه کاربری معرفی کرده است که شامل شخصی‌سازی لاک اسکرین، نشانگر شارژ، بازگشت صفحه و سایر قابلیت‌ها می‌شود؛ ویژگی‌های یادشده می‌توانند اکوسیستم اندروید را بیش از پیش کاربرپسندتر کند. اما به‌صراحت می‌‌توان گفت هر دو پلتفرم از مزایا و معایب خاص خود برخوردارند که برتری‌های نسبی را به یکدیگر می‌دهند.

اخبار مرتبط:‌