به گزارش وال استریت ژورنال، هزینه اشتراک ماهانه اسپاتیفای در آمریکا یک دلار گران‌تر خواهد شد.

مدت‌هاست قیمت اشتراک ماهانه اسپاتیفای تغییری نکرده است و در حقیقت ۱۲ سال پیش بود که برای اولین بار این سرویس با قیمت ۱۰ دلاری ارائه شد. مدیر عامل اسپاتیفای، دنیل اک فروردین ماه اعلام کرده بود افزایش قیمت سرویس ماهانه اسپاتیفای، تا پایان سال‌جاری میلادی اعمال خوهد شد. اما به گزارش وال استریت ژورنال از دوشنبه قیمت سرویس اشتراک پریمیوم ماهانه اسپاتیفای از ۱۰ به ۱۱ دلار افزایش می‌یابد.

بر اساس این گزارش افزایش قیمت در ابتدا فقط برای آمریکا و طی ماه‌های آینده برای دیگر مناطق اعمال می‌شود که تقریبا یک‌سال پس از افزایش قیمت اشتراک ماهانه سرویس رقیب یعنی اپل موزیک از ۱۰ به ۱۱ دلار است و به همین دلیل قیمت ۱۱ دلاری برای اسپاتیفای هم تخمین زده می‌شود. البته دیگر رقبا هم افزایش قیمت داشتند. آمازون موزیک هم مشابه اپل موزیک هزینه اشتراک ماهانه را از ۱۰ به ۱۱ دلار و یوتیوب موزیک هم از ۹ به ۱۱ دلار افزایش داده‌اند.

اشتراک پریمیوم Spotify گران تر می شود

اگرچه هنوز اسپاتیفای به صورت رسمی از گران‌ شدن سرویس اشتراک خود خبر نداده، اما بیانیه اپل در مورد افزایش هزینه سرویس اشتراکی خود دلائلی را برای افزایش قیمت احتمالی مشخص می‌کند. اپل اعلام کرده بود: «افزایش قیمت اشتراک اپل موزیک به دلیل افزایش هزینه مجوز‌ها است تا هنرمندان و نویسندگان درآمد بیشتری از پخش موسیقی خود داشته باشند. اما ما همچنان به افزودن ویژگی‌های جدید برای تبدیل اپل موزیک به بهترین سرویس پخش موزیک در جهان ادامه خواهیم داد».

همچنین اسپاتیفای اخیرا خرید این سرویس از اپ استور را حذف کرد تا کاربران فقط با پرداخت مستقیم به اسپاتیفای از این سرویس استفاده کنند. با این تغییر به‌جای اینکه بخشی از درآمد خرید اشتراک به اپل برسد، تمام سود به اسپاتیفای تعلق می‌گیرد.

اخبار مرتبط: