شایعات منتشر شده از گوشی شیائومی ۱۴ حاکی از آن است که این گوشی با دوربین اصلی بهتر نسبت به نسخه‌های قبلی و حافظه داخلی یک ترابایتی عرضه می‌شود.

شایعات زیادی درباره شیائومی ۱۴ منتشر شده است که حاکی از حفظ طراحی و مشخصات کلی شیائومی ۱۳ همراه با ایجاد تغییرات برای بهبود عملکرد آن نسبت به نسل قبلی است. بر اساس گزارش Digital Chat Station این گوشی از تراشه جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۳ که هنوز عرضه نشده بهره می‌برد و سقف حافظه داخلی آن به‌جای ۵۱۲ گیگابایت به یک ترابایت می‌رسد.

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از ساختار هسته ۱‌+‌۵‌+‌۲ با هسته کورتکس-ایکس۴ به عنوان هسته اصلی، ۵ هسته کورتکس-ای۷۲۰ و ۲ هسته کورتکس-ای۵۲۰ تشکیل شده است. پردازنده گرافیکی شیائومی ۱۴ هم آدرنو ۷۵۰ خواهد بود که ارتقا مناسبی نسبت به نسخه قبلی به شمار می‌رود.

دوربین شیائومی 14 ارتقا پیدا یکند

این گوشی به‌جای باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ ۶۷ واتی از باتری ۴۸۶۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ ۹۰ واتی استفاده می‌کند، اما شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی بدون تغییر خواهد بود. ماژول دوربین شباهت‌هایی به نسل قبلی دارد و در بخش بالای سمت چپ پنل پشتی قرار گرفته است، البته به‌جای ۳ سنسور از ۴ سنسور تشکیل شده است.

بر اساس شایعات منتشر شده از وب‌سایت DCS، دوربین اصلی شیائومی ۱۴ به جای سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ”1/1.49 از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ”1/1.28 استفاده می‌کند که پیش‌تر در شیائومی ۱۲ پرو به‌کار برده شده بود. در کنار آن دوربین تله‌فوتو و الترا واید وجود دارد که احتمالا هر دو از سنسورهای نسل قبل شامل سنسور ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳.۲ برابری سنسور ۲۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

شیائومی هرساله پرچمداران خود را قبل از زمستان معرفی و روانه بازار می‌کند تا اولین گوشی با تراشه جدید اسنپدراگون باشد، بنابراین هنوز چندین ماه تا عرضه سری شیائومی ۱۴ زمان باقی مانده و حتی مشخص نیست که مدل اولترا در این سری عرضه خواهد شد یا خیر.

اخبار مرتبط: