یک دستگاه آیفون نسل اول با حافظه داخلی ۴ گیگابایتی در حراجی ال‌سی‌جی با قیمت باورنکردنی ۱۹۰ دلار هزار دلار فروخته شد.

طی چند ماه گذشته چندین گوشی با قیمت‌های باورنکردنی در حراجی‌ها به‌فروش رسدیدند که بازتاب‌های فراوانی در خبرگزاری‌های جهانی داشتند. به‌عنوان مثال، در ماه بهمن ماه سال گذشته، شاهد فروش یک‌ آیفون ۸ گیگابایتی نسل اول به قیمت ۶۳ هزار دلار بودیم. سپس در فروردین ماه سال جاری درحالی‌که تصور می‌شد قیمت‌ها به‌صورت سرسام‌آوری رشد کنند، یک آیفون نسل اول با کاهش ۳۰ درصدی به قیمت ۴۵ هزار دلار در حراجی‌های آنلاین e-Bay فروخته شد.

چند هفته پیش حراجی ال‌سی‌جی، یک آیفون نسل اول آکبند ۴ گیگابایتی را روی درگاه اصلی این سازمان بارگذاری کرد؛ پیش‌بینی‌ها و ارزیابی‌های اولیه کارشناسان بیان می‌کرد این گوشی با قیمت ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار فروخته خواهد شد. در تاریخ نهم تیرماه، این مناقصه با قیمت پایه ۱۰ هزار دلار شروع شد و پیشنهادات تا چند ساعت قبل از پایان مناقصه تنها به ۴۲ هزار رسید.

آیفون 4GB اصل اپل در حراج به فروش می‌رسد

در لحظاتی‌ که مسئولان حراجی ال‌سی‌جی براین‌باور بودند آیفون نسل اول مذکور با قیمت ۴۲ فروخته خواهد شد همه محاسبات بهم‌ ریخت و شخصی با قیمت پیشنهادی ۶۳ هزار دلار وارد بازی شد، سپس پیشنهادها برای خرید این دستگاه به ۱۵۸ هزار دلار رسید. اما درنهایت یکی از خریداران با پیشنهاد نجومی ۱۹۰ هزاری دلاری توانست آیفون ۴ گیگابایتی را تصاحب کند.

درپایان یادآوری می‌شود استیو جابز اولین نسل آیفون‌ها را سال ۲۰۰۷ در کنفرانس مک‌ورلد معرفی کرد؛ این دستگاه ۵۰۰ دلار برای نسخه ۴ گیگابایتی و ۶۰۰ دلار برای نسخه ۸ گیگابایتی قیمت داشت که آن زمان از قیمتی بسیار بالا و نجومی برخوردار بود.

نظر شما درباره این آیفون ۱۹۰ هزار دلاری چیست؟ به‌نظر شما چرا باید چنین هزینه‌ای برای یک گوشی نسل اولی شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: چهار مدل آیفون نسل اول ۲۰۰ هزار دلار به‌مزایده گذاشته شد