ایلان ماسک با انتشار توییتی اعلام کرد پرداخت پول به کاربران سرویس بلو باعث کاهش ۵۰ درصدی نقدینگی این رسانه اجتماعی توییتر شده است.
پس از سرمایهگذاری ۴۴ میلیاردی ایلان ماسک در توییتر، خبرهای بد همچنان با سرعت سرسامآوری به گوشش میرسد. آبان ماه سال گذشته این نابغه جنجالی با خرید توییتر تغییرات عمدهای ایجاد کرد و سپس تصمیم به اخراج بیش از ۷۰٪ از کارمندان این رسانه اجتماعی در بخشهای مختلف گرفت که باعث افزایش پیامدهای منفی در توییتر شد.
علاوهبراین، چندی پیش مارک زاکربرگ با انتشار شبکه اجتماعی جدیدی به نام تردز اینستاگرام برای رقابت با توییتر اعلام آمادگی کرد؛ این شبکه اجتماعی جدیدی از رابط کاربری مشابهای بهره میبرد و برای وارد شدن به آن باید یک حساب کاربری اینستاگرامی داشت که تنها با چند کلیک میتوان وارد آن شد. اینستاگرام بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال بهصورت ماهانه دارد که اگر نیمی از آن به تردز بپیوندند میتوان باعث بروز مشکلات بسیاری برای توییتر شود.
امروز صبح، ایلان ماسک با انتشار توییتی از جریان نقدینگی منفی در این شرکت خبر داد و گفت «برنامههای پرداخت پول به تولیدکنندگان محتوا باعث کاهش ۵۰ درصدی نقدینگی در توییتر شده است؛ همچنین این شرکت با بدهیها و مالیاتهای سنگین مواجه شده که باید به آنها رسیدگی شود». اما نکته اینجاست که وی روز گذشته در توییتی اظهار کرده بود: «انتظار میرود این پلتفرم طی هفتههای آینده به سوددهی بالایی برسد و بتواند کاربران بیشتری به خود جذب کند».
در ماههای اخیر، بسیاری از کاربران و کمپانیهای بزرگ درحال ترک توییتر هستند. مطابق نظرسنجیها و اطلاعات آماری، کاربران از تغییر در سیاستها و خط مشیهای توییتر رضایت کافی ندارند. همچنین هفته قبل ماسک و تیم مدیریتی توییتر اعلام کردند که این پلتفرم میزان خواندن توییتها را در طول روز محدود میکنند که با انتقادها و واکنشهای تندی همراه شد و در همان ساعات اولیه مجبور به تغییر تصمیم خود شدند.
اوایل فروردین ماه سال جاری، ایلان ماسک اعلام کرد کمپانیها با تبلیغات گسترده به این پلتفرم برمیگردند و جریان نقدینگی بهزودی برای توییتر مثبت میشود، اما تاکنون این اتفاق رخ نداده و توییتر با کاهش ۵۰٪ درآمد مواجه است که برای یک رسانه اجتماعی بزرگ میتواند عواقب بدی همراه داشته باشد.
براساس گزارشهای موسسه تحقیقاتی «Sensor Tower» طی یک دوره دوماهه در اواخر سال گذشته، آمار نشان داد درآمدهای تبلیغاتی توییتر با ۸۹ درصد کاهش نسبتبه زمان مشابه در سال گذشته رسیده و از ۷۱ میلیون دلار به ۷.۶ میلیون دلار رسیده است؛ این موضوع نشان میدهد بسیار از شرکتهای تبلیغاتی درحال ترک توییتر هستند.
اخبار مرتبط: تولیدکنندگان محتوا از توییتر کسب درآمد میکنند
Array