واتس‌اپ در تلاش برای بهبود بخش کامیونیتی، اقدام به انتشار قابلیتی جدید با هدف حفظ حریم خصوصی کاربران کرده است که در اختیار کاربران نسخه بتا اندروید و iOS قرار می‌گیرد.

در ماه‌های گذشته واتس‌اپ قابلیت مخفی کردن شماره تماس در کامیونیتی را برای تعداد محدودی از کاربران نسخه بتا با هدف بهبود حریم خصوصی منتشر کرده بود. این قابلیت که «privacy phone number» نام دارد، شماره کاربر را در کامیونیتی مخفی نگه می‌دارد تا بقیه اعضا نتوانند آن را ببینند.

پس از عضو شدن در کامیونیتی واتس‌اپ، لیست اعضا برای همه به جز ادمین‌ها غیرقابل رویت است، اما با پاسخ دادن اعضا به پیام‌ها، شماره تماس آن‌ها برای همه اعضا به نمایش در می‌آید. به لطف این قابلیت پس از واکنش هم شماره اعضای گروه مخفی خواهد ماند. هم اکنون این قابلیت در اختیار عده زیادی از کاربران نسخه بتا واتس‌اپ اندروید و iOS قرار گرفته و در آینده برای نسخه اصلی هم عرضه خواهد شد.

واتس‌اپ شماره تماس اعضا کامیونیتی را مخفی کرد

پس از نصب آخرین نسخه، گزینه جدیدی در اعلامیه کامیونیتی با نام «privacy phone number» ظاهر می‌شود. با انتخاب این گزینه، هشداری به نمایش در می‌آید که به کاربر اطلاع می‌دهد با فعال کردن این گزینه فقط ادمین و کسانی که در لیست مخاطبان شما را سیو کرده باشند می‌توانند شماره شما را ببینند.

نکته قابل توجه این است که این قابلیت فقط مخصوص اعضا است و شماره تماس ادمین‌های کامیونیتی را مخفی نمی‌کند. البته در صورت برقراری ارتباط با یکی دیگر از اعضا کامیونیتی، گزینه ارسال درخواست برای رونمایی از شماره تماس آن‌ها وجود دارد. همچنین در آینده این قابلیت برای گروه‌ها هم در دسترس قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط: