اپل در حال توسعه آی‌مک ۳۲ اینچی 6k جدید با تراشه M3 است، اما هنوز در ابتدای کار است و احتمالا اوایل سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود.

پیش از این مارک گورمن، خبرنگار تکنولوژی وب‌سایت خبری بلومبرگ، اعلام کرده بود اپل در حال کار روی iMac با ابعادی بزرگ‌تر از ۳۰ اینچ است. اما ظاهرا اپل در حال طراحی آی‌مک با سایز ۳۲ اینچی و مشخصاتی مشابه Pro Display XDR است. نسخه قبلی آی مک پرو دیسپلی ایکس-دی-آر با کیفیت 6k آذر ماه ۱۳۹۸ با قیمت پایه ۵ هزار دلار روانه بازار شده بود.

اپل توسعه iMac و آی‌مک پرو ۲۷ اینچی با تراشه اینتل را در چند سال گذشته متوقف کرده بود و هنوز به‌جای آن iMac ۳۲ اینچی را با تراشه خود (احتمالا تراشه M3) عرضه نکرده است. اما، اپل صفحه نمایش استودیو (Studio Display) ۲۷ اینچی را در دسترس خریداران قرار داد که قابلیت اتصال به مک استودیو با تراشه اپل را دارد، اما جای خالی یک دستگاه واحد که بدون اتصال به آی مک‌های قدیمی کار کند بین نمایشگرهای بزرگ اپل احساس می‌شود.

در حال حاضر تنها دستگاه اپل با صفحه نمایش بزرگ و بدون نیاز به اتصال به دستگاه‌های دیگر، آی‌مک ۲۴ اینچی است. این مدل از تراشه M1 استفاده و از کیفیت صفحه نمایش 4.5k پشتیبانی می‌کند که فروردین ماه ۱۴۰۰ منتشر شده بود و مارک گورمن مدعی شد مدل جدید با تراشه M3 زمستان امسال یا بهار سال آینده روانه بازار خواهد شد. در حال حاضر تمام تراشه‌های سری M اپل توسط شرکت TSMC با تکنولوژی ۵ نانومتری توسعه می‌یابند، اما تراشه M3 قرار است با فناوری ۳ نانومتری طراحی شود که به عملکرد و مصرف انرژی آن کمک زیادی می‌کند.

اخبار مرتبط: