کمتر از یک هفته پیش شبکه اجتماعی تردز اینستاگرام به‌جمع غول‌های رسانه‌ای پیوست و حالا تعداد کاربران آن به بیش از ۱۰۰ میلیون رسیده است.

براساس آماری که از سایت تخصصی «Search Engine Journal» انتشار یافت درمی‌یابیم که برنامه متن‌محور تردز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تعداد کاربرانش از مرز صد میلیون گذشت. درحال‌حاضر، این رسانه اجتماعی به‌عنوان رقیب توییتر شناخته می‌شود و از رابط کاربری مشابه‌ای بهره می‌برد که باعث نارضایتی و نگرانی‌های فراوانی بین مدیران ارشد توییتر شده است.

آبان ماه سال گذشته، ایلان ماسک با پرداخت ۴۴ میلیارد دلار به‌عنوان مالک جدید توییتر معرفی شد و از همان زمان تغییرات زیادی ایجاد کرد که با واکنش‌های زیادی از سوی کاربران همراه شد. برای مثال؛ ابتدا کارمندان زیادی را در بخش‌های مختلف اخراج کرد که خود دلیلی‌ بر افت کیفیت سرویس‌های خدماتی این رسانه قلمداد شد. از سوی دیگر، تمام ویژگی‌های جدید توییتر را محدود به مشترکان توییتر بلو کرد که این موضوع نیز نارضایتی شدیدی به‌وجود آورد.

احتمالا ‌برای شما سوال می‌شود که چگونه وب‌سایت تخصصی «SEJ» توانست تعداد کاربران فعال در اپلیکیشن تردز اینستاگرام را تخمین بزند. برای پاسخ به این سوال باید گفت که هر کاربری برای پیوستن به تردز ابتدا نیاز به یک حساب کاربری اینستاگرامی دارد؛ براین‌اساس زمانی‌که برای اولین‌بار وارد تردز می‌شوید یک لوگو موقت به‌همراه عددی روی پروفایل اینستاگرام شما ظاهر می‌شود که نشان می‌دهد شما چندمین کاربری هستید که به شبکه اجتماعی تردز پیوسته‌اید. با ردیابی همین اعداد، وب‌سایت اس‌ای‌جی اعلام کرد که کاربران شبکه اجتماعی مذکور از مرز صد میلیون نفر گذشت.

پست زاکربرگ در مورد کاربران Threads

اوایل هفته جاری نیز مارک زاکربرگ، مالک کمپانی متا، با انتشار پستی بیان کرد: «تعداد کاربران این شبکه نوپا به ۷۰ میلیون نفر رسید و این رقم فراتر از انتظارات ما بود». وی در ادامه اظهار کرد هیچ چیزی نمی‌تواند کاربران را از داشتن اکانت در تردز و توییتر بازدارد، اما اطلاعات به‌دست‌آمده از دیتابیس‌ها می‌گویند که کاربران تمایل بیشتری به‌فعالیت در تردز دارند.

علاوه‌براین، بسیار از کمپانی‌های بزرگ و کوچک پس از تغییر الگوهای توییتر برای تبلیغات با این رسانه قطع همکاری کردند؛ کارشناسان براین باورند که بخش عظیمی از تبلیغ‌کنندگان سابق توییتر با تردز همکاری‌های لازم را شروع می‌کنند و این موضوع می‌تواند باعث کاهش شدید ارزش سهام توییتر در آینده شود.

همانطور که می‌دانید حساب کاربری تردز برپایه اینستاگرام ساخته می‌شود و از اطلاعات هویتی شما در این شبکه عکس‌محور بهره‌ می‌برد، بنابراین اگر قصد حذف اکانت تردز را دارید باید به شما بگوییم که چنین اقدامی می‌تواند باعث پاک شدن دائمی حساب اینستاگرام شما شود؛ البته روز گذشته سخنگوی تردز اعلام کرد متخصصان به‌زودی قابلیت حذف اکانت را به‌ این رسانه اضافه می‌کنند تا حریم خصوصی کاربران حفظ شود.

اخبار مرتبط: حذف اکانت Threads منجر به پاک شدن اکانت اینستاگرام می‌شود