پس از اعمال “موقت” محدودیت مشاهده توییت در هر روز که اعتراض کاربران را به همراه داشت، اکنون توییتر واکنش نشان داده است.

هفته پیش ایلان ماسک با اعلام محدودیت موقت توییتر در مشاهده توییت‌های روزانه، کاربران را غافلگیر کرد. در آن زمان به تازگی کاربران بدون ورود به حساب کاربری توانایی مشاهده توییت‌ها را از دست داده بودند. با وجود این‌که برخی مدعی شدند توییتر با هدف کاهش هزینه‌ها مرتکب این اقدام شده، توییتر با انتشار پستی از طریق بلاگ خود به این قضیه واکنش نشان داد. در ادامه بخش‌هایی از اعلامیه توییتر آمده است:

“برای اطمینان از اعتبار حساب‌های کاربری، باید اقدامات شدیدی برای مواجهه و حذف اسپم و ربات‌ها در پلتفرم خود انجام می‌دادیم. به همین علت به صورت موقت استفاده را محدود کردیم تا ربات‌ها و بقیه اکانت‌های مخرب را شناسایی و از این پلتفرم حذف کنیم.”

محدودیت جدید توییتر

بر اساس گزارش توییتر، پیش از اجرای محدویت خواندن توییت، امکان اعلام قبلی وجود نداشت چرا که هر گونه اعلام قبلی باعث تغییر رفتار ربات‌ها می‌شد و شناسایی آن‌ها را غیر ممکن می‌کرد.

پیش‌بینی شده بود که اعمال محدودیت خواندن توییت باعث کاهش تبلیغات و دیده شدن آگهی‌ها در توییتر شود، اما ظاهرا این تغییر فقط درصد کمی از کاربران را تحت تاثیر قرار داده و تاثیر این تغییر بر تبلیغات حداقل بوده است.

هنوز مشخص نیست که چه زمانی این تغییرات به حالت عادی باز می‌گردند، اما این شرکت اعلام کرد که در حال کار برای جلوگیری ربات‌ها و مدل‌های هوش مصنوعی برای استفاده از اطلاعات کاربران توییتر و همچنین جلوگیری از ربات‌ها برای تغییر و جهت دهی به مکالمات است. در پایان اعلام شد هر وقت عملیات تکمیل شود، کاربران را مطلع خواهند کرد.

اخبار مرتبط: