پس از انتشار شایعات فراوان، شیائومی تایید کرده که گوشی تاشو میکس فولد ۳ در حال ساخت است و احتمالا تا اواخر مرداد ماه به بازار عرضه خواهد شد.

پیشتر مشخص شده بود که نسل جدید گوشی‌های تاشو شیائومی قرار است بهتر و نازک‌تر از قبل باشند و به گفته لو ویبینگ، مدیر اجرایی شیائومی احتمالا فقط در چین عرضه می‌شوند و در همه بازارها در دسترس قرار نخواهند گرفت.

شایعه دیگر هم اخیرا منتشر شده بود که به وجود حالت فلکس در این گوشی تاشو اشاره داشت که این قابلیت ارتقا بسیار بزرگی برای سری میکس فولد شیائومی خواهد بود. گزارش‌های دیگر حاکی از ارایه باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، شارژ سریع ۶۷ واتی، شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ هستند. همچنین مطابق انتظار این گوشی از دوربین Leica بهره خواهد برد و دوربین اصلی شامل لنز ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید، دوربین تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۳.۲ برابری و دوربین پریسکوپ با زوم اپتیکال ۱۰ برابری است.

این گوشی از صفحه نمایش بیرونی ۶.۵۶ اینچی آمولد +FHD و صفحه نمایش داخلی ۸.۰۲ اینچی با کیفیت ۲۱۶۰*۱۹۱۲ پیکسلی +Quad HD پشتیبانی می‌کند که هر دو صفحه از نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند. همچنین صفحه نمایش داخلی آن شامل دوربین سلفی UD است. گوشی شیائومی میکس فولد ۳ در نسخه‌های مختلف با سقف حافظه رم ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱ ترابایت عرضه خواهد شد.

Xiaomi Mix Fold 3

البته شیائومی میکس فولد ۳ رقبای سرسختی خواهد داشت؛ گلکسی زد فلیپ و فولد ۵ این ماه عرضه می‌شوند و آنر مجیک V2 و گوشی تاشو وان پلاس تابستان در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. در کنار آن‌ها گوگل پیکسل فولد، اوپو فایند N2، ویوو ایکس فولد ۲ و هواوی میت ایکس ۳ هم رقبای دیگر شیائومی میکس فولد ۳ به شمار می‌روند.

نظر شما چیست؟ آیا علاقه‌ای به خرید گوشی تاشو شیائومی میکس فولد ۳ دارید؟ آیا این گوشی خارج از چین هم عرضه می‌شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: