کمپانی اسپاتیفای قصد دارد موزیک ویدئو‌ را به پلتفرم خود اضافه کند تا بتواند با یوتیوب و اپل موزیک وارد رقابت شود.

اسپاتیفای یک اپلیکیشن بسیار معروف و محبوب بین کاربران است که با استفاده از آن می‌تواند به طیف وسیعی از آهنگ‌ها در دسته‌های مختلف دسترسی داشته باشند. منابع بلومبرگ ادعا می‌کنند که این سرویس درحال بررسی اضافه کردن قابلیت تماشای موزیک ویدئوها است که می‌تواند این برنامه را از هر نظر کامل و جامع کند. در ادامه همین منبع خبری اعلام کرد اسپاتیفای در حال مذاکره با شرکای احتمالی برای گسترش این ویژگی است؛ اما مشخص نیست چه زمانی به این سرویس اضافه می‌شود.

درحال‌حاضر، ویدئو تنها محدود به پادکست‌ها و کلیپ‌های ۳۰ ثانیه معرفی است که می‌تواند برای هنرمندان کارآمد باشد. همچنین، در اواخر سال ۱۴۰۱، این غول رسانه‌ای صفحه اصلی سرویس اسپاتیفای را مشابه شبکه اجتماعی طراحی کرد که بیشتر برای پیدا کردن آهنگ‌ها و پادکست‌ها طراحی شده است و برای تماشای موزیک ویدئو نمی‌تواند کارآمد باشد.

اسپاتیفای

چند سال پیش، اسپاتیفای طی قراردادی با شبکه‌های ای‌اس‌پی‌ان، کمدی سنترال و اچ‌بی‌او سعی کرد تا محتوای تلویزیونی را به این سرویس بیاورد، اما با استقبال مردمی مواجه نشد و این پروژه برای همیشه کنسل شد.

باید یادآور شویم که سرویس پخش آهنگ مانند اپل موزیک سال‌هاست که ویدئو‌ها را به پلتفرم خود اضافه کرده، اما می‌توان گفت با آمدن چنین قابلیتی به اسپاتیفای این دو اپلیکیشن باهم وارد رقابت می‌شوند. علاوه‌بر این، قابلیت هوم فید که به‌تازگی اضافه شده می‌تواند کاربرانی را که از تیک‌تاک و اینستاگرام موزیک ویدئو تماشا می‌کنند به خود جذب کند.

لازم به ذکر است که پخش موزیک ویدئوها به‌تنهایی باعث درآمدزایی نمی‌شوند؛ برای مثال، یوتیوب ۵۵ درصد از درآمد تبلیغات خود را به سازندگان و استریمرها می‌دهد که چیزی در حدود ۱۸ دلار برای هر ۱۰۰۰ بازدید خواهد بود.

از آنجایی که فشارهای زیادی برای یافتن منابع جدید مالی وجود دارد؛ اسپاتیفای سال گذشته حدود ۱۵۰۰ نفر از کارکنان خود را اخراج کرد که تنها ۲۰۰ نفر از بخش توسعه تیم پادکست‌ها بودند. ایده اضافه شدن موزیک ویدئو‌ به اسپاتیفای از آنجایی نشات می‌گیرد که مدیرعامل‌های این سرویس براین‌باورند که بدون نیاز به اسپانسر و تیمی بزرگ می‌توانند وضغیت مالی را بهتر کنند.

اخبار مرتبط: استریم آهنگ بدون افت کیفیت در اسپاتیفای