دیروز ردمی از زیربرندهای شیائومی گوشی ردمی نوت 12R را با تراشه اسنپدراگون ۴ نسل۲ معرفی کرد.

به‌تازگی کمپانی کوالکام از تراشه اسنپدراگون ۴ نسل ۲ رونمایی کرد؛ همانطور که انتظار می‌رفت این تراشه با گوشی ردمی نوت 12R وارد بازار داخلی چین می‌شود. این گوشی از مشخصات سخت‌افزاری نسبتا خوبی برخوردار است و باتوجه به قیمت مقرون به‌صرفه‌ای که برای آن درنظر گرفته شده می‌تواند با سایر برندها رقابت کند. همچنین، ردمی برای تامین انرژی این دستگاه اقتصادی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استاندارد استفاده می‌کند که ساعات زیادی می‌تواند روشن بماند.

ردمی نوت 12R از نظر ظاهری و سخت‌افزاری شباهت‌هایی به ردمی نوت ۱۲ دارد که اخیرا وارد بازار شده است و تنها تراشه به‌کار رفته در این دستگاه باهم تفاوت دارد. نوت 12R از صفحه‌نمایش ۶.۷۹ اینچی آی‌پی‌اس ال‌سی‌دی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ به‌روزسانی ۹۰ هرتزی بهره می‌برد؛ همچنین این نمایشگر دارای یک پانچ هول مرکزی است که از سنسور ۵ مگاپیکسلی سلفی میزبانی می‌کند. پنل پشتی دستگاه نیز دارای ماژول دوربین دوگانه است که شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و سنسور ماکرو ۲ مگاپیسلی خواهد بود که در شرایطی نوری مناسب می‌تواند از سوژه‌های نزدیک عکس بگیرد.

redmi note 12r

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، ردمی نوت 12R از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۴ نسل ۲ بهره که برای دستگاه‌های پایین رده طراحی شده است. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که کمپانی سازنده تراشه مذکور را نسبت به نسل قبل بهینه‌سازی کرده و اکنون برپایه معماری ۴ نانومتری تولید می‌شود. پیکربندی پردازنده اسنپدراگون ۴ نسل ۲ مانند گذشته ۶+۲ است که از ۲ هسته ARM Cortex-A78 با حداکثر کلاک اسپید ۲.۲ گیگاهرتز و شش هسته ARM Cortex-A55 با حداکثر کلاک اسپید ۲ گیگاهرتز بهره‌مند می‌شود. شماره مدل و نوع پردانزده گرافیکی آدرنو گوشی ردمی نوت 12R هنوز مشخص نیست و باید تا افشاگری‌ها یا اعلام رسمی منتظر بمانیم.

نوت 12R از حداکثر ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند تا تجربه یکپارچه‌ای را ارائه دهد. همچنین، برای کسانی که به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارند یک شیار میکرو اس‌دی طراحی شده که می‌توان دستگاه را یک ترابایت ارتقا داد. این گوشی به‌صورت پیش‌فرض دارای می‌یو‌آی ۱۴ و سیستم‌عامل اندروید ۱۳ خواهد بود، اما با انتشار نسخه پایدار اندروید ۱۴ می‌‌توان آن را به‌روزرسانی کرد.

گوشی مورد بحث ما در رنگ‌های آبی، مشکی و سفید عرضه خواهد که قیمت آن برای نسخه پایه ۴ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ۱۴۰ دلار خواهد بود که باعث می‌شود در بازار گوشی‌های مقرون به‌صرفه تبدیل به انتخاب بسیاری از کاربران شود.

اخبار مرتبط: ردمی نوت ۱۲R با تراشه اسنپدراگون ۴ نسل ۲ معرفی می‌شود