در دنیا فناوری تصاویر گوشی‌های هوشمند زودتر از آنچه فکر می‌کنید منتشر می‌شوند و امروز نوبت به افشا اولین تصویر واقعی زد فلیپ ۵ رسیده است.

پیشتر تصاویری از رند‌رها و مشخصات سخت‌افزاری گلکسی زد فلیپ ۵ در سایت‌های منتشر شده بود؛ اما امروز یک افشاگر نام آشنا توییتری به نام تک‌ریو تصویری حقیقی از این گوشی در اختیار دنبال‌کنندگان خود در این رسانه‌ اجتماعی بزرگ گذاشت. البته این گوشی در داخل یک قاب در حالت بسته قرار دارد که طراحی کامل آن را نشان نمی‌دهد؛ اما با همین اطلاعات کم می‌توان دریافت که نمایشگر خارجی این دستگاه نسبت به نسل گذشته از ابعاد بزرگ‌تری بهره می‌برد.

درحال‌حاضر، گلکسی زد فلیپ ۴ یکی از بهترین گوشی‌های تاشو در بازار محسوب می‌شود که از صفحه‌نمایش خارجی ۱.۹ اینچی استفاده می‌کند و به‌گفته برخی کاربران کارایی چندانی ندارد و تنها برخی اطلاعات کلیدی مانند اعلان‌ها را به نمایش در‌می‌آورد. نمایشگر نسل جدید گوشی‌های تاشو طرح فلیپ که به‌تازگی معرفی شده‌اند مانند موتورولا ریزر ۴۰ اولترا از ابعاد بزرگ‌تری برخوردار است که می‌تواند میزان بهره‌وری را افزایش دهد؛ بر این‌ اساس، سامسونگ تصمیم گرفته است که در گلکسی زد فلیپ ۵ ابعاد نمایشگر را مطابق خواسته کاربران بزرگ‌تر کند.

با توجه به چیزی که در تصویر منتشر شده می‌بینیم، گلکسی زد فلیپ ۵ از صفحه‌نمایش خارجی ۳.۴ اینچی بهره می‌برد و بیش از نیمی از پنل خارجی دستگاه را دربرمی‌گیرد. همچنین غول کرده‌ای تراز دوربین را از حالت عمودی به افقی تغییر داده است که می‌تواند به ثبت عکس‌های بهتر کمک کند.

علاوه‌بر این، شایعات تایید می‌کنند که لولای قطره‌ای جدیدی که گلسی زد فولد ۵ از آن بهره خواهد برد در این گوشی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که کمک زیادی به کاهش فرورفتگی در وسط صفحه‌نمایش می‌شود. البته هنوز مشخص نیست که فناوری جدید سامسونگ تا چه میزان می‌تواند به بهبود نمایشگر‌ گوشی‌های ساخت این کمپانی کمک کند؛ بنابراین باید تا روز عرضه منتظر بمانیم.

سایر مشخصات فنی گلکسی زد فلیپ ۵

انتظار می‌رود گلکسی زد فلیپ ۵ با صفحه‌نمایش داخلی ۶.۷ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۶۴۰ پیکسل، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی و سطح روشنایی حداکثر ۱۲۰۰ نیت عرضه شود. همچنین نمایشگر خارجی دارای رزولوشن ۷۲۰×۷۴۸ پیکسل است که با محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس محافظت می‌شود.

گلکسی زد فلیپ ۵ برای تامین انرژی خود به تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ متکی است که با حداکثر ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی UFS 4.0 همراه می‌شود. همچنین این گوشی برای عملیات‌ پردازشی از پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۴۰ بهره می‌برد که عملکرد بسیار خوبی را ارائه خواهد داد.

در بخش تنظیمات دوربین، گلکسی زد فلیپ ۵ از ماژول دوگانه دوربین برخوردار است که شامل سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و زاویه دید ۱۲۳ درجه می‌شود. دوربین سلفی دستگاه نیز به سنسور ۱۰ مگاپیکسلی با پشتیبانی از فیلم‌برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم برثانیه همراه می‌شود.

در انتها، نسل جدید گوشی تاشو طرح فلیپ سامسونگ از باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای تامین انرژی خود بهره می‌برد که با شارژ سیمی ۲۵ واتی و شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی عرضه می‌شود.

اخبار مرتبط: طراحی گلکسی زد فولد ۵ فاش شد