به‌زودی قرار است ابزار تبدیل تصویر به متن در کروم اضافه شود که می‌تواند با استقبال فراوانی رو‌به‌رو شود.

دنیای فناوری با سرعت باورنکردنی در حال پیشرفت است و بسیاری از افراد نمی‌توانند خود با سیستم‌ها و ابزارهای عرضه شده به تعامل برسند. اما گوگل همیشه تلاش می‌کند در معرفی ابزارها و ویژگی‌های تحت وب پیشگام باشد. برهمین‌اساس، گوگل به‌تازگی اعلام کرد که ابزاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که با استفاده از آن به‌راحتی می‌توانند هر تصویری را به متن تبدیل کنند. این ابزار می‌تواند برای بسیاری از افراد که کارهای تحقیقاتی انجام می‌دهند، مفید واقع شود.

ابزار تبدیل تصویر به متن در مرورگر کروم رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و هر کاربری می‌تواند به‌سادگی عکس‌های تبدیل شده به متن را در یک فایل پی‌دی‌اف دریافت کند. برای انجام این فرآیند، گوگل از هوش مصنوعی با فناوری OCR استفاده می‌کند که با تجزیه و تحلیل عکس‌ها می‌تواند در کمترین زمان متن تصویر را به متن تبدیل کند.

گوگل می‌گوید این ویژگی می‌تواند به کمک افرادی که از اختلالات بینایی رنج می‌برند کمک شایانی بکند؛ چراکه خواندن متن تصاویر می‌تواند برای این‌گونه افراد با دشواری‌های فراوان همراه باشد.

ابزار خودخوان در کروم از مدت‌ها بیش منتشر شده است، اما گوگل با انتشار این ویژگی قصد دارد قابلیت‌های مرورگر خود را بیش از پیش افزایش دهد تا اطمینان حاصل کند که مخاطبین بیشتری می‌توانند به‌راحتی از کروم استفاده کند. باید یادآور شویم که حالت خودخوان کروم با اشکالات متعددی مانند بارگزار نشدن کل صفحات یک مقاله یا کتاب روبه‌رو است؛ اما گوگل متعهد می‌شود که برطرف کردن مشکلات این ابزار کارآمد را در اولویت قرار دهد.

قابلیت ثبت اسکرین شات در حالت Incognito کروم

ثبت اسکرین شات از مطالبی که می‌خواهیم در آینده به آن‌ها دسترسی داشته باشیم روشی بسیار سریع و آسان است؛ اما در برخی نرم‌افزارها و مرورگرها مانند حالت Incognito کروم شما نمی‌توانید از صفحات و مطالب اسکرین شات بگیرید. اما گوگل قصد دارد قابلیت اسکرین شات را در این حالت نیز فعال کند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

در حالت معمول، وقتی قصد دارید از صفحه‌ای در حالت Incognito یا ناشناس اسکرین شات بگیرید با صفحه‌ای سیاه مواجه می‌شوید. البته برخی ترفندها برای دور زدن این حالت وجود دارد که در نسخه کروم ۸۸ برای اولین مورد استفاده قرار گرفت.

پایگاه خبری Techdows اولین رسانه‌ای بود که متوجه این تغییر در حالت ناشناس مرورگر کروم شد و پس از آن بحث‌های متعددی در‌این‌باره در توییتر شکل گرفت. محدودیت‌های اعمال شده در حالت ناشناس برای جلوگیری از افشای هویت و حریم شخصی کاربران طراحی شده است؛ از این رو برخی علاقه‌مندان به حوزه‌ فناوری می‌گویند قابلیت اسکرین گرفتن از صفحات در محیط Incognito می‌تواند به ضرر کاربران تمام شود.

اخبار مرتبط: قابلیت Predictive Back Support به کروم اضافه می‌شود