شرکت اپل علاوه‌بر انتشار نسخه بتا iOS، نسخه بتا واچ او اس ۱۰ را هم منتشر می‌کند که در این مقاله قصد داریم نحوه دانلود و نصب watchOS 10 را به شما آموزش دهیم.

این هفته اپل در کنفرانس سالانه WWDC از آخرین نسخه‌های سیستم‌عامل‌ها از جمله iOS 17 برای آیفون وwatchOS 10 برای اپل واچ‌ها رونمایی کرد. امسال به‌روزرسانی نرم‌افزاری بزرگ ساعت هوشمند برای اولین بار پس از سال‌ها، طراحی جدید و تازه‌ای را به رابط کاربری همراه با ویژگی‌های بهبود سلامت روان، سلامت بینایی و تمرین‌های دوچرخه‌سواری و کوه‌نوردی به ارمغان می‌آورد.

همانند سایر به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل اپل، واچ او اس 10 تا پاییز امسال شاهد عرضه نهایی نخواهد بود. با این حال، نسخه بتا این سیستم‌عامل تا ماه آینده در دسترس قرار می‌گیرد و ما قصد داریم در این مقاله نحوه دانلود و نصب آن را گام به گام به شما آموزش دهیم.

لازم به ذکر است که نسخه‌های بتا پایدار نیستند و اصولا با برخی مشکلات فنی مواجه هستند، بنابراین اگر نمی‌خواهید با مشکلاتی از این قبیل مواجه شوید بهتر است تا انتشار نسخه نهایی صبر کنید. همچنین پس از نصب نسخه‌ای جدید از سیستم‌عامل، حتی نسخه بتا، دیگر راه بازگشتی وجود ندارد و شما نمی‌توانید روی حالت Recovery Mode حساب کنید.

نکته : توجه داشته باشید که قبل از نصب نسخه بتا watchOS 10 باید نسخه بتا iOS 17 را روی گوشی آیفون خود نصب کرده باشید.

گرفتن بک آپ از اطلاعات قبل از به‌روزرسانی watchOS

قدم اول: قبل از نصب نسخه بتا از هر نسخه سیستم‌عامل، همیشه از اطلاعات مهم و ضروری خود در هر دستگاهی بکاپ‌گیری کنید؛ همان‌طور که اشاره کردیم راهی برای بازگشت به نسخه قدیمی‌تر در اکوسیستم اپل وجود ندارد، اما بکاپ‌گیری از اطلاعات مهم می‌تواند در صورت از کار افتادن دستگاه برای شما مفید باشد.

قدم دوم: برنامه Watch را در آیفون خود باز کنید.

قدم سوم: گزینه General را انتخاب کنید.

قدم چهارم: گزینه Software Update را انتخاب کنید.

انتخاب ورژن بتا WatchOS 10 برای دانلود

قدم پنجم: گزینه Beta Updates را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این گزینه در صورتی ظاهر می‌شود که آیفون و اپل واچ Apple ID شما را به‌عنوان بخشی از برنامه بتا تشخیص دهند. سپس صفحه‌ای از فهرست نسخه‌های بتا واجد شرایط برای دانلود به شما نشان داده می‌شود.

قدم ششم: گزینه WatchOS 10 Developer Beta را انتخاب کنید.

نصب نسخه بتا WatchOS 10

قدم هفتم: از گوشه بالا سمت چپ گزینه Back را انتخاب کنید. به صفحه اصلی به‌روزرسانی نرم‌افزار باز می‌گردید و نسخه Developer Beta باید بعد از یک یا دو ثانیه ظاهر شود.

نکته مهم: از میزان شارژ ساعت خود اطمینان حاصل کنید، چراکه پروسه دانلود زمان‌بر خواهد بود.

قدم هشتم: گزینه Download and Install را بزنید تا برنامه بتا دانلود شود.

دانلود نسخه بتا می‌‌تواند بیش از یک ساعت زمان ببرد. پس از دانلود نسخه بتا، اپل واچ شما باید حداقل ۵۰ درصد شارژ شود و قبل از شروع فرآیند نصب، روی شارژر خود باقی بماند.

شما می‌توانید در قسمت تنظیمات به‌روزسانی بتا گزینه Off را انتخاب کنید تا دیگر دستگاه شما به نسخه‌های جدیدتر بتا آپدیت نشود. اما به شما توصیه می‌کنیم تنها در صورت بروز مشکل جدی این کار را انجام دهید، زیرا اپل نسخه‌های بتا را هم بهبود می‌بخشد که می‌توانید از آن‌ بهره‌مند شوید.

اگر از آموزش دانلود و نصب watchOS 10 خوشتان آمد می‌توانید مقاله آموزش دانلود نسخه بتا آی او اس ۱۷ را مطالعه کنید.