شرکت اپل در مرحلهای مجبور به لغو اشتراک سرویس آیفون بوده که ظاهراً نارضایتی اپراتورها را در پی داشته و همینموضوع باعث لغو این طرح جذاب شده است.
شرکت اپل طرحی در نظر داشت که در آن، کاربران با پرداخت حق اشتراک در 12 یا 24 ماه، میتوانستند جدیدترین گوشیهای آیفون را خریداری کنند. این گزینه، انتخابی عالی برای مشتریانی بود که نمیخواستند به یکباره هزینهای بسیار بالا برای خرید یک گوشی آیفون متقبل شوند.
سرویس اشتراک آیفون متاسفانه بارها و بارها با تاخیر مواجه شد تا اینکه بهصورت ناگهانی، اپل اقدام به لغو کامل آن کرد. این سرویس در ابتدا پر از مشکلات نرمافزاری بود اما این دلیل اصلی لغو شدنش نیست. ظاهراً چنین سرویس اشتراکی، باعث نارضایتی اپراتورها بود و کسب و کارشان برای فروش آیفون به عموم مردم را با مشکل مواجه میساخت.
مشکلات نرمافزاری و نبود زیرساختهای مالی مناسب، در نهایت دست به دست هم داده و کار اپل برای اجرای این سرویس اشتراکی را سخت کردند. به گزارش Wccftech و به گفته مارک گورمن در جدیدترین مجله خبری Power On، این سرویس بارها به دستور سران اپل، از نو طراحی شد اما دلیل اصلی لغوشدنش چنین چیزی نبود.
یکی از مهمترین دلایل لغو اشتراک آیفون، این بود که دفتر حمایت مالی از مصرف کننده که یک سازمان مالی مستقل است، قوانین جدیدی برای سرویسهای قسطی و اشتراکی وضع کرد که شرایط را برای اپل حتی دشوارتر از قبل نیز کرد. از طرف دیگر، نارضایتی شرکتهای اپراتوری نیز یکی دیگر از این دلایل بود.
اپل چه در ایالات متحده چه در کشورهای دیگر، بر اپراتورهای بزرگ تکیه کرده است که آیفونهایش را به فروش برسانند. عمدتاً این اپراتورها نسخههایی از آیفون را به فروش میرسانند که فقط سیمکارت خودشان در آن فعال میشود اما قیمتی مناسب به همراه بستههایی بسیار بهصرفه داشته و این مدلها سالانه فروش بسیار بالایی را نیز تجربه میکنند.
نبود اپراتورها و طرحهای فروش آنان، باعث شد اپل مجبور شود تمامی هزینههای مارکتینگ آیفونهایش را شخصاً برعهده بگیرد که تبدیل به دردسری بزرگ و خرجی بسیار زیاد میشد و در نهایت، ارزش چندانی برای این غول آمریکایی نداشت. از طرف دیگر، جدایی از آنان ممکن بود باعث شود این اپراتورها به سراغ شرکتهای رقیب رفته و محصولات آنان را بیشتر از پیش در دسترس عموم قرار دهند که باز هم برای اپل، تبدیل به دردسری بزرگ میشد.