مسئله تاریخ عرضه GTA 6 و احتمال تاخیر آن، در کل صنعت ویدئوگیم بسیار مهم بوده و تاثیر فراوانی بر همهچیز خواهد داشت.
به طور کلی، عرضه بازی GTA 6 قرار است تبدیل به بزرگترین عرضه در کل تاریخ صنعت بازیهای ویدئویی شود. تاریخ عرضه دقیق این بازی هنوز از سوی سازنده آشکار نشده و گمانهزنیهایی مبنی بر تاخیر آن تا سال 2026 نیز به گوش میرسد. در گزارشی جدید از سوی بلومبرگ عنوان شده که تاریخ عرضه این بازی تاثیر فراوانی بر صنعت بازیهای ویدئویی گذاشته است.
بسیاری از شرکتها و تیمهای توسعهدهنده از مشخص کردن تاریخ انتشار بازیهایشان اجتناب میورزند زیرا میخواهند بازیشان بیشترین فاصله ممکن را با GTA 6 داشته باشد تا تحت تاثیر آن قرار نگرفته و لطمهای به فروشش وارد نشود. به همین دلیل، از مشخصکردن تاریخ انتشار خودداری میکنند تا مطمئن شود که GTA 6 به راستی در پاییز 2025 عرضه میشود یا قرار است به سال 2026 ختم شود.
این مسئله چندان هم عجیب نیست زیرا به باور بسیاری از تحلیلگران، عرضه این بازی قرار است بزرگترین انتشار در تاریخ صنعت سرگرمی باشد پس طبیعی است که چنین تاثیری بر کل صنعت بازیها داشته باشد و فروش سایر عناوین را نیز در زیر سایه خود پنهان کند. مدت زمان زیادی از مشخص شدن تاریخ عرضه GTA 6 و حرف زدن درباره آن گذشته است.
آخرین بار در ماه می سال جاری، شرکت ناشر یعنی Take-Two تایید کرد که این بازی تاخیر نخورده و همچنان قرار است در پاییز سال 2025 برای کنسولهای پلیاستیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در دسترس قرار بگیرد. بااینحال، جاهطلبانه بودن و عظیم بودن این بازی، ممکن است در نهایت باعث تاخیر آن تا سال 2026 شود. درهرحال، فعلاً این مسئله شایعهای بیش نبوده و آخرین خبر رسمی نیز تاکید دارد که خبری از تاخیر برای این بازی بسیار موردانتظار نخواهد بود.
کسانی که میخواهند بازی Grand Theft Auto 6 را در بهترین کیفیت ممکن تجربه کنند، متاسفانه باید انتظار بیشتری نسبت به سایرین بکشند. نسخه رایانههای شخصی این اثر به طور قطع در دست ساخت است اما هنوز خبری از تاییدشدن آن هم به میان نیامده و مشخص نیست که در چه زمانی قرار است عرضه شود.
به طور قطع نسخههای کنسولی با کاهشهایی در زمینه گرافیک و کیفیت بصری مواجه خواهند شد و حتی دستگاه قدرتمندتری همچون پلیاستیشن 5 پرو نیز ممکن است از پس اجرای بازی با نرخ فریم 60 فریمبرثانیه برنیاید. اگر GTA 6 با نرخفریم 30 فریمبرثانیه بر روی پلیاستیشن 5 عادی اجرا شود، قطعاً 60 فریم بودن آن در پلیاستیشن 5 پرو نیز غیرممکن است زیرا این دو کنسول تقریباً پردازنده کاملاً مشابهی دارند که محدودیتهایی نیز دارد.