برطبق آمار فروش جدید ویژن پرو، این هدست قدرتمند فروشی کمتر از 500 هزار دستگاه داشته و باعث ناامیدی شرکت اپل شده است.

دلایل مختلفی پشت شکست ویژن پرو در زمینه فروش است که باعث شده این هدست قدرتمند، علی‌رغم دارا بودن قابلیت‌هایی بسیار بهتر و منحصر به فرد نسبت به رقبا، عملکرد خوبی در زمینه فروش نداشته باشد. متاسفانه فروش این دستگاه به قدری پایین بوده که اپل به تولیدکننده‌ها دستور داد پس از پایان سال 2024، نسخه جدیدی از این هدست را تولید نکنند.

براساس جدیدترین گزارش، این هدست 3499 دلاری حتی نتوانسته به فروش نیم میلیون نسخه‌ای نیز برسد و براساس آمارهای داخلی شرکت اپل، حتی خریداران نیز شروع به خسته‌شدن از این دستگاه کرده و میانگین استفاده‌شان کاهش یافته است. علی‌رغم نتایج ناامیدکننده آمار فروش جدید ویژن پرو، مدیر عامل شرکت اپل، یعنی تیم کوک باور دارد که این دستگاه موفقیتی از سوی اپل است.

آمار فروش جدید ویژن پرو

وی چندی پیش عنوان کرد که هدست ویژن پرو دستگاهی مناسب همگان نیست و فقط کسانی به سراغش می‌روند که می‌خواهند جلوه‌ای از تکنولوژی نسل آینده را نظاره کنند. متاسفانه این افراد باید سرمایه خوبی نیز داشته باشند زیرا خرید این هدست گران‌قیمت از توان بسیاری از افراد خارج است و خود همین مسئله نیز یکی از فاکتورهای مهم تاثیرگذار بر آمار فروشش بوده است.

جالب است بدانید حتی کسانی که 3499 دلار را پرداخت کرده‌اند نیز در نهایت به دلایلی از این هدست راضی نبوده و آن را پس داده‌اند که باعث تغییراتی در آمار فروش این هدست شده است. برطبق گفته‌های مارک گورمن در جدیدترین شماره از مجله Power On، برخی از خریداران ویژن پرو از استفاده از آن خسته شده و دیگر مانند روزهای اول، به سراغ این هدست نمی‌روند.

البته این مشکل به غیر از اپل، گریبان هدست‌های دیگر شرکت‌های مختلف از جمله متا را نیز گرفته است. ظاهراً این بازار هنوز به اندازه کافی به بلوغ نرسیده و باید پیشرفت‌ بیشتری داشته باشد تا بتوان بر روی آن حساب کرد و مشابه با گوشی‌های هوشمند، از آنان استفاده کرد.

آمار فروش جدید ویژن پرو

مارک گورمن در زمینه آمار فروش جدید ویژن پرو ذکر کرد: «به من گفته شده از زمان عرضه هدست ویژن پرو در ماه فوریه تا به الان، این دستگاه کمتر از نیم میلیون واحد فروخته است. براساس داده‌ها و آمارهای داخلی اپل، بخش زیادی از خریداران نیز برخلاف انتظارات اپل، میزان استفاده خود از این دستگاه را کاهش داده‌اند.

البته مشکل دوم تنها منحصر به شرکت اپل نیست و سایر فعالان این حوزه نیز از آن رنج می‌برند. یکی از این شرکت‌ها متا است که آن نیز در علاقمند نگه‌داشتن کاربران به این محصول شکست خورده است. آینده این محصولات در هاله‌ای از ابهام قرار دارد زیرا قطعاً چنین مشتریانی علاقه خاصی به ارتقای دستگاه‌شان نیز نخواهند داشت».

رفتار مشتری، شاید دلیل اصلی اپل برای به تاخیر انداختن نسخه اقتصادی هدست ویژن پرو تا سال 2027 باشد. به باور تحلیل‌گر معروف، مینگ چی کو، قیمت تنها مشکل کاربران برای نخریدن هدست‌های واقعیت مجازی نیست و دلیل مهم دیگر آن، نبود شرایط خاصی برای استفاده از این دستگاه‌هاست. امیدواریم در آینده با منتشرشدن اپلیکیشن‌های انحصاری و قابلیت‌های منحصر به فرد در زمینه‌های مختلف، نظر افراد نیز تغییر کند و شاهد افزایش محبوبیت اپل ویژن پرو و بالا رفتن آمار فروش آن بین مشتریان مختلف شویم.

AMA