شرکت وانپلاس پس از دریافت گزارشهای فراوان مبنی بر مشکل ظاهرشدن ناگهانی یک خط سبز در برخی صفحهنمایشهای AMOLED، به سراغ اجرای برنامه گارانتی مادامالعمر وانپلاس رفت.
بسیاری از کاربران و دارندگان گوشیهای وانپلاس، خصوصاً در کشور هند به تازگی گزارش دادهاند که به صورت ناگهانی، یک خط سبز بر روی صفحهنمایششان ظاهر شده و به هیچ شکلی از بین نمیرود. برای حل این مشکل نگرانکننده، شرکت وانپلاس سیاستها و اقداماتی را در قالب OnePlus Green Line Worry-Free Solution اجرا میکند که در سه مرحله، این مشکل را به صورت همیشگی برطرف خواهد کرد و خیال خریداران گوشیهای این شرکت را یکبار برای همیشه راحت میکند.
هدف اقدامات وانپلاس برای رفع مشکل خط سبز این است که در ابتدا، از وقوع دوباره آن در گوشیهای جدیدش جلوگیری به عمل آورد و پس از آن، گوشیهایی که به مشکل خوردهاند را نیز به طور کامل تعمیر کند. سه گام این فرآیند شامل بهبود اسکلت صفحهنمایش، بهتر کردن اقدامات تست و بررسی قبل از عرضه و گارانتی مادامالعمر وانپلاس اشاره میشوند که قرار است این مشکل را برای همیشه ریشهکن کنند.
در راستای قدم اول، شرکت وانپلاس قرار است در تمامی گوشیهای هوشمند آیندهاش که از صفحهنمایش AMOLED استفاده میکنند، تکنولوژی Enhanced Edge Bonding Layer را لحاظ کند. این تکنولوژی، از مادهای استفاده میکند تا تمامی گوشهها و حفرههای صفحهنمایش را پر کرده و مانند یک مانع عمل میکند که ورود اکسیژن و رطوبت به داخل صفحهنمایش را تا جای ممکن کند میکند.
با جلوگیری از ورود رطوبت و اکسیژن به داخل بخشهای حیاتی صفحهنمایش، عمر این صفحهها تا حد قابل توجهی افزایش یافته و از طرف دیگر، شانس وقوع مشکل خط سبز نیز بسیار پایین میآید. قدم دوم، مربوط به تست و بررسیهای قبل از عرضه است که ظاهراً قرار است 180 تست مختلف بر روی صفحهنمایشها صورت بگیرد که شبیهساز سختترین و دشوارترین محیطها در دنیای واقعی خواهند بود.
یکی از این تستها، Double 85 نام دارد که صفحهنمایش را در مقابل گرمای 85 درجه سانتیگراد و رطوبت 85 درصدی قرار میدهند تا ببینند عملکرد آن در چنین شرایط استرسزایی چگونه از آب درمیآید. آخرین قدم این فرآیند نیز گارانتی مادامالعمر وانپلاس علیه مشکل خط سبز صفحهنمایش است که از این پس، برای تمامی گوشیهای هوشمند این شرکت، حتی آنهایی که زمان گارانتیشان به پایان رسیده نیز فعال خواهد شد. پس کاربرانی که به هر طریقی دچار این مشکل شدهاند، میتوانند گوشیشان را به مراکز تخصصی برده و به صورت رایگان، صفحهنمایششان را تعویض کنند.
شرکت وانپلاس در گذشته نیز راهکارهایی برای بهبود این مشکل ارائه داده بود اما فرآیندی که به تازگی به صورت رسمی معرفی کرده، نشان میدهد که این غول چینی قبول کرده که در مراحل تولید گوشیهایش، مشکلاتی بوده و فضا برای بهبود وجود داشته است. باید ببینیم که آیا سایر برندها نیز میتوانند از تعهد وانپلاس درس بگیرند و چنین فرآیندهای دردسرساز و هزینهبری انجام دهند تا این مشکل آزاردهنده و همیشگی را در گوشیهای هوشمند خود رفع کنند یا خیر.