یک منبع آگاه خبری می‌گوید ۸ سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری سیستم‌عامل اندروید برای گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ الیت منتشر می‌شود.

اسنپدراگون ۸ الیت اولین تراشه کوالکام برای گوشی‌های هوشمند است که با هسته‌های اختصاصی Oryon باعث افزایش چشم‌گیر عملکرد تک هسته‌ای و چند هسته‌ای، همراه با بهره‌وری انرژی می‌شود. منابع خبری می‌گویند تراشه پرچم‌دار کوالکام، امکان دریافت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بیشتر را بیشتر می‌‌کند. اسنپدراگون ۸ الیت امکان ۸ سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری اندروید را فراهم می‌کند، اما هنوز جزئیاتی کاملی درخصوص آن منتشر نشده‌است.

کریس پاتریک، معاون و مدیرکل کوالکام، در رویداد Snapdragon Summit 2024 اطلاع داد که اسنپدراگون ۸ الیت ۸ سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری ارائه خواهد داد. این کمپانی اعلام کرد نسخه پیش‌فرض گوشی‌های هوشمند در سال 2024 و 2025 شامل هشت سال می‌شود که بازهم درمقایسه‌با سال‌‌های گذشته ظرفیت بالایی محسوب می‌شود.

۸ سال به‌روزرسانی اندروید برای گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون ۸ الیت

با‌این‌حال، تمام گوشی‌ها به هفتمین سال برای دریافت آپدیت نمی‌رسند که بیشتر مقاومت دستگاه و طول‌عمر آن برمی‌گردد. وب‌سایت خبری Android Authority گزارش کرد تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند باید تلاش لازم را برای دریافت به‌روزرسانی اندروید به مدت ۷ سال برای پرچم‌داران‌شان انجام دهند. درواقع، فرآیند شخصی‌سازی تنظیم برد سخت‌افزاری اندروید کوالکام با ضروری است، اما برخی از کمپانی‌ها از این مسیر اجتناب می‌کنند.

کمپانی‌های بزرگی مانند سونی تنها دو به‌روزرسانی نرم‌افزاری سیستم‌عامل را همراه با چند آپدیت امنیتی منتشر می‌کنند، درحالی‌که تراشه‌های کوالکام توانایی پشتیبانی سه تا چهار سال به‌روزرسانی را دارند. به‌صورت‌خلاصه، بهبود طول عمر گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار یک تلاش مشترک است و می‌توان امیدوار بود که بزرگان صنعت موبایل دست از مصرف‌گرایی بردارند.