امروز، اولین جزئیات ویوو X200 اولترا، قدرتمندترین پرچم‌دار شرکت ویوو رویت شد که به نظر می‌رسد این گوشی نیز از تراشه Snapdragon 8 Elite استفاده کند.

شرکت ویوو به تازگی گوشی‌های ویوو X200، ویوو X200 پرو و ویوو X200 پرو مینی را در بازار چین عرضه کرده است. هر سه این گوشی‌های پرچم‌دار، از تراشه قدرتمند و جدید شرکت مدیاتک، یعنی Dimensity 9400 استفاده می‌کنند. این سری قرار است شامل یک نسخه اولترا نیز شود که برای عرضه در نیمه اول سال 2025 برنامه‎‌ریزی شده است. حال اطلاعاتی پخش شده که به نظر می‌رسد به استفاده این گوشی از تراشه Snapdragon 8 Elite اشاره داشته باشد.

اگر به خاطر داشته باشید، مدل‌های قبلی یعنی ویوو X100 و ویوو X100 پرو از تراشه Dimensity 9300 استفاده کردند درحالی‌که ویوو X100 اولترا با تراشه Snapdragon 8 Gen 3 به بازار عرضه شد. به احتمال زیاد، در سری X200 نیز از همین استراتژی استفاده شود و مدل اولترا، با تراشه ساخته شرکت کوالکام در دسترس قرار بگیرد. به تازگی در پستی در شبکه اجتماعی چینی ویبو، شرکت ویوو اعلام کرد که در آینده، گوشی با تراشه Snapdragon 8 Elite را روانه بازار خواهد کرد.

بسیاری این را رونمایی از اولین جزئیات ویوو X200 اولترا پنداشته و تصور می‌کنند این گوشی است که با جدیدترین پرچم‌دار کوالکام عرضه خواهد شد. با توجه به عرضه ویوو X200 اولترا در سال آینده، کم کم شایعات مختلفی در مورد آن در گوشه و کنار شبکه‌های اجتماعی به چشم می‌خورد. به تازگی، افشاگر معروف یعنی Digital Chat Station تایید کرد که نسخه اولترا قرار است از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق‌عریض 50 مگاپیکسلی، یک لنز پریسکوپی تله‌فوتوی 50 مگاپیکسلی و یک لنز پریسکوپی تله‌فوتوی دیگر با کیفیت 200 مگاپیکسل استفاده کند!

اولین جزئیات ویوو X200 اولترا

علاوه‌بر چنین دوربین مجهز و باکیفیتی، شرکت ویوو در این گوشی ارتباط ماهواره‌ای را نیز معرفی کرده که ویژگی ضروری و کارآمد در شرایط‌ مختلف، به خصوص موقعیت‌های اورژانسی به حساب می‌آید. متاسفانه به غیر از موارد ذکر شده، اطلاعات بیشتری از ویوو X200 اولترا در دست نیست. این گوشی به طور قطع با گلکسی S25 اولترا شرکت سامسونگ، اوپو فایند X8 اولترا و شیائومی 15 اولترا رقابت خواهد کرد و پرچم‌داران معروف برندهای مختلف را به طرز واضحی به چالش خواهد کشید.

به احتمال زیاد، در بازار چین این پرچم‌دار قدرتمند با قیمت 770 دلار عرضه شود که آن را تبدیل به پرچم‌داری با قیمت بسیار مناسب خواهد کرد. سال گذشته مدل‌های ویوو X100 عادی و ویوو X100 پرو در بازارهای جهانی نیز عرضه شده و در دسترس علاقمندان قرار گرفتند. با این حال، گوشی ویوو X100 اولترا فقط در بازار چین عرضه شد و خبری از نسخه جهانی آن در سایر کشورها نبود. احتمال می‌رود که برند ویوو باز هم چنین سیاستی را برای پرچم‌دار جدید خود پیش بگیرد.

با این حال، تا به این لحظه جزئیات خاصی در این مورد در دسترس نیست و باید تا معرفی رسمی گوشی از سوی منابع رسمی مرتبط به شرکت ویوو منتظر بمانیم. اگر این مدل نیز در بازارهای جهانی عرضه نشود، به طور قطع سایر مدل‌های سری X200 به بازارهای جهانی خواهند رسید و تجربه‌ای منحصر به فرد تقدیم خریداران خواهد کرد.