امروز جزئیاتی از باتری اوپو فایند X8 پرو، پرچم‌دار جدید شرکت اوپو منتشر شد که با آیفون 16 پرو مکس نیز مقایسه شده است.

سری گوشی‌های اوپو فایند X8 قرار است در تاریخ 24 اکتبر (3 آبان) به صورت رسمی معرفی و به بازار عرضه شوند. چندی پیش، این کمپانی به شارژر جدید 120 واتی خود اشاره کرد و حال شاهد مشخص شدن ظرفیت باتری نسخه پرو این سری گوشی به همراه اعداد و ارقام تست‌های مربوط به آن هستیم. بر طبق اعلام رسمی، اوپو فایند X8 پرو باتری برابر با 5910 میلی‌آمپرساعت دارد که با توجه به اندازه کوچک این دستگاه، ظرفیتی بسیار بالا به نظر می‌رسد. برای ساخت این باتری، شرکت اوپو از تکنولوژی جدید خود استفاده کرده که نتیجه‌اش 18 درصد افزایش ظرفیت و 13 درصد کاهش ضخامت نسبت به مدل نسل قبلی این کمپانی بوده است.

به لطف تکنولوژی جدید و افزایش ظرفیت باتری اوپو فایند X8 پرو، این گوشی عملکردی عالی در این زمینه ایفا کرده و کاملاً غیرمنتظره از آب درآمده است. بر طبق اعلام رسمی سران شرکت اوپو، این گوشی می‌تواند در دمای منفی 20 درجه سانتی‌گراد، تا 5.3 ساعت ویدئوهای Dolby Vision HDR را ضبط کند! آیفون 16 پرو مکس در چنین شرایطی، تنها پس از 10 دقیقه ضبط کردن، به صورت خودکار برنامه دوربین را می‌بندد. در دمای عادی، این زمان به 7.2 ساعت می‌رسد در حالی که آیفون 16 پرو مکس در این شرایط، فقط 5 ساعت توانایی ضبط دارد.

باتری اوپو فایند X8 پرو

در قسمت استریم ویدئو نیز اوپو فایند X8 پرو به راحتی توانست آیفون 16 پرو مکس را شکست دهد. این غول چینی موفق شد 29.3 ساعت استریم ویدئو تقدیم کاربر کرده و سپس خاموش شود در حالی که پرچم‌دار اپل فقط 27.7 ساعت دوام آورد. بدین ترتیب، پرچم‌دار جدید اوپو در این بخش نیز توانست قدرت فوق‌العاده باتری عظیم‌الجثه خود را به رخ بکشد.

علاوه بر باتری اوپو فایند X8 پرو، اطلاعاتی در مورد ابعاد این گوشی نیز مشخص شده است. این دستگاه ضخامتی برابر با 8.24 میلی‌متر داشته و از دو مدل اوپو فایند X7 اولترا با ضخامت 9.5 میلی‌متری و اوپو فایند X7 عادی با ضخامت 8.5 میلی‌متری، بسیار باریک‌تر ظاهر شده است. جالب است بدانید که هر دوی این مدل‌های قبلی اوپو، از یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کردند! پس تکنولوژی جدید تولید باتری از سوی اوپو، عملکردی چشم‌گیر در این زمینه داشته که فضای خالی زیادی در داخل گوشی در دسترس قرار داده و در عین حال، موفق شده است در همین فضای کم، ظرفیت باتری بسیار بیشتری در اختیار دستگاه قرار دهد.

وزن گوشی اوپو فایند X8 پرو نیز برابر با 215 گرم است که باعث می‌شود 6 گرم سبک‌تر از مدل نسل قبل، یعنی اوپو فایند X7 اولترا ظاهر شود. این پرچم‌دار چینی از یک صفحه نمایش تقریباً تخت 6.78 اینچی استفاده می‎‌کند و دکمه‌ای جدید نیز در قسمت سمت راست آن تعبیه شده که ویژگی‌هایی جذاب و کاربردی به دستگاه می‌دهد. در زمینه قدرت پردازشی، اوپو فایند X8 و اوپو فایند X8 پرو هر دو از جدیدترین تراشه پرچم‌دار شرکت مدیاتک، یعنی Dimensity 9400 استفاده می‌کنند که در زمینه‌های گرافیک، پردازنده و قابلیت‌های هوش مصنوعی، جهشی بسیار واضح نسبت به نسل قبلی خود تجربه کرده و یکی از بهترین تراشه‌های حال حاضر بازار به حساب می‌آید.