براساس اعلام رسمی سامسونگ، نسخه ویژه گوشی تاشدنی گلکسی زد فولد ۶ با ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ماژول دوربین قدرت‌مند معرفی شد.

سامسونگ رسما نسخه ویژه گلکسی زد فولد ۶ را در کره جنوبی معرفی کرد که بدون‌شک مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد. مشخصات ظاهری نشان می‌دهد این گوشی تاشدنی باریک‌ترین و سبک‌ترین طراحی را درتاریخ سری گلکسی زد فولد دارد. گزارش‌ها حاکی از‌ آن‌است‌که چین به زودی نام این دستگاه را به سامسونگ گلکسی W25 تغییر خواهد داد.

نسخه ویژه گلکسی زد فولد۶ که قرار است در 25 اکتبر در کره جنوبی با قیمت تقریبی 2,040 دلار به‌فروش می‌رسد؛ این دستگاه در یک کانفیگ واحد با 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، این دستگاه در رنگ مشکی دردسترس خواهد بود.

علاوه‌براین، گلکسی زد فولد 6 ازطریق فروشگاه آنلاین سامسونگ و سایر فروشگاه‌های آنلاین مانند T Direct Shop و +U به فروش خواهد رسید. همان طورکه انتظار می‌رفت، این گوشی به‌صورت آفلاین نیز ازطریق اپراتورهای مخابراتی کره جنوبی مانند SK Telecom، KT Corporation و LG U+ عرضه می‌شود.

معرفی نسخه ویژه گلکسی زد فولد ۶

باتوجه‌به برگه مشخصات سخت‌افزاری، نسخه ویژه گلکسی زد فولد ۶ با ضخامت 10.6 میلی‌متر و وزن 236 گرم، 1.5 میلی‌متر باریک‌تر و 3 گرم سبک‌تر از گلکسی زد فولد 6 است. صفحه‌نمایش اصلی درحالت باز، یک نمایشگر 8 اینچی با نسبت تصویر 20:18 را ارائه می‌دهد که به عریض‌ترین صفحه‌نمایش در سری گلکسی زد فولد تبدیل می‌شود. . صفحه نمایش کاور ۶.۵ اینچی با نسبت تصویر ۲۱:۹ نیز تجربه کاربری مشابه گوشی‌های معمولی را ارائه می‌دهد. فریم آلومینیومی مقاوم و پنل‌های شیشه‌ای Corning Gorilla Glass Victus 2 از دیگر ویژگی‌های طراحی این گوشی هستند.

برای اولین بار در سری گلکسی زد، نسخه ویژه به دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) مجهز شده است. لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابر، دوربین اصلی را همراهی می‌کنند. دوربین زیر نمایشگر ۴ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است. به جز دوربین داخلی، سایر دوربین‌ها از ضبط ویدیوی 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند. دوربین اصلی قابلیت ضبط ویدیوی 8K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را نیز دارد.

این گوشی از تراشه Snapdragon 8 Gen 3 مخصوص گلکسی، رابط کاربری One UI 6.1.1 مبتنی بر اندروید ۱۴ و Galaxy AI بهره می‌برد. اندروید ۱۵ با رابط کاربری One UI 7.0 در اوایل سال ۲۰۲۵ برای این گوشی منتشر خواهد شد. سامسونگ ۶ به‌روزرسانی سیستم عامل و ۷ سال به‌روزرسانی امنیتی را برای این مدل تضمین کرده است.

درانتها، دستگاه از یک باتری 4400 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی 25 واتی و شارژ بی‌سیم 15 واتی بهره می‌برد. همچنین، گزینه‌های ارتباطی شامل دو سیم کارت الکترونکی با شبکه 5G و Wi-Fi، بلوتوث 5.3، NFC، UWB و USB-C برخوردار است. برای امنیت، یک حسگر اثر انگشت در کنار گوشی تعبیه شده است.