امروز مشخص شد که فروش سری ویوو X200، پرچم‌دار جدید این غول چینی توانسته عملکردی بسیار چشم‌گیر و فراتر از انتظار داشته باشد.

جدیدترین سری پرچم‌دار شرکت ویوو، عملکردی عالی در زمینه فروش داشته است. این شرکت اعلام کرد که فروش سری X200 به بیش از 281 هزار دلار رسیده و موفق شده است رکورد قبلی این کمپانی در زمینه بیشترین فروش یک گوشی در روز اول را به راحتی بشکند. قابل ذکر است که این آمار، متعلق به تنها دو نسخه ویوو X200 عادی و X200 پرو است که در حال حاضر در دسترس قرار گرفته‌اند. نسخه عادی با قیمت حدود 615 دلار و نسخه پرو نیز با قیمتی حدود 747 دلار در دسترس خریداران و علاقمندان قرار گرفته است.

آمار فروش سری ویوو X200 تا به این لحظه شامل ویوو X200 پرو مینی نشده زیرا برطبق اعلام قبلی از سوی این غول چینی، این مدل از تاریخ 25 اکتبر (4 آبان) فروش خود را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد. با توجه به موفقیت این دو نسخه، انتظار داریم نسخه پرو مینی نیز رکوردی خوب از خود در زمینه فروش به جای بگذارد. جزئیات دقیق فروش هر نسخه از این سری اعلام نشده اما به طور کلی، موفقیت آنان از نظر فروش، نشان از محبوبیت و مقبولیت‌شان میان طرفداران دارد. این محبوبیت نیز به چند فاکتور مهم باز می‌گردد.

فروش سری ویوو X200

اولین نکته مهم که در فروش این سری گوشی تاثیرگذار بوده، استفاده از تراشه جدید و پرچم‌دار شرکت مدیاتک، یعنی Dimensity 9400 است. علاوه‌بر این، شرکت ویوو توجه ویژه‌ای نیز به کیفیت دوربین‌ها داشته است. این شرکت با کمپانی Zeiss در زمینه ساخت لنزهای شخصی‌سازی شده و بهبود کیفیت تصاویر همکاری کرده و علاوه‌بر آن، از تراشه V3+ که توسط خود ویوو تولید می‌شود، برای افزایش کیفیت تصاویر استفاده کرده است. بدین ترتیب، هر سه مدل از سری ویوو X200 کیفیت دوربینی تصورنشدنی و عالی دارند.

در نسخه پرو، از یک دوربین 50 مگاپیکسلی LYT-818 به عنوان لنز اصلی استفاده شده که اندازه‌ای برابر 1/1.28 اینچ دارد و یک لنز شخصی‌سازی شده با دیافراگم f/1.57 نیز برایش تعبیه شده است. در کنار این لنز، از یک دوربین 200 مگاپیکسلی تله‌فوتو به همراه یک دوربین 50 مگاپیکسلی فوق‌عریض نیز استفاده شده است تا کامل‌ترین پکیج ممکن برای عکاسی را در خدمت کاربران قرار دهد.

متاسفانه در نسخه عادی، خبری از لنز 200 مگاپیکسلی تله‌فوتو که در مدل پرو تعبیه شده نیست اما با این وجود، سیستم دوربین این نسخه نیز عالی و توانمند از آب درآمده است. سنسور اصلی آن، 50 مگاپیکسلی از نوع Sony IMX921 بوده که اندازه‌ای برابر با 1/1.56 دارد و با یک لنز 70 میلی‌متری تله‌فوتوی 50 مگاپیکسلی از نوع IMX882 و یک سنسور 50 مگاپیکسلی فوق‌عریض همراه شده است. درست است که کیفیت دوربین‌ها به اندازه مدل پرو بالا نیست اما همین ویژگی‌های عالی نیز نیاز بسیاری از کاربران در زمینه دوربین را به راحتی برطرف می‌سازد.