بر طبق شواهد به‌دست آمده، ممکن است یکی از قابلیت‌های Apple Intelligence که بسیار موردانتظار است، زودتر از آنچه تصور می‌کردیم عرضه شود.

هوش مصنوعی Apple Intelligence یکی از جذاب‌ترین و منحصر به‌فردترین ویژگی‌های وعده داده شده در سیستم عامل‌های iOS 18 و iPadOS 18 است که تا به این لحظه، هنوز هم برای سری آیفون 16 و آیفون 15 پرو و پرو مکس عرضه نشده است. انتظار داریم شرکت اپل به‌زودی و در ماه‌جاری، احتمالاً در تاریخ 28 اکتبر (7 آبان) برخی قابلیت‌های این هوش مصنوعی را به‌صورت عمومی عرضه کند و به ترند هوش مصنوعی در دنیای تکنولوژی اضافه خواهد شد. بر طبق جدیدترین گزارش‌ها، مشخص شده که اپل فرآیند اضافه کردن هوش مصنوعی ChatGPT به دستیار سخنگوی معروف خود، یعنی سیری را آغاز کرده است. البته این ویژگی در آپدیت 28 اکتبر به‌طور قطع لحاظ نخواهد شد.

اپل در حال تست و بررسی قابلیت‌های Apple Intelligence برای دستگاه‌های مختلف آیفون، آیپد، مک و… است و موج اول ویژگی‌های آن در ماه جاری در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. این ویژگی‌های اولیه شاید چندان عالی نباشند اما به‌طور قطع، طی ماه‌های جاری شرکت اپل بروزرسانی‌های عظیمی برای این سرویس نوپای خود منتشر خواهد کرد. برخی از این بروزرسانی‌های بزرگ برای عرضه در سال جاری برنامه‌ریزی شده و باقی مانده آنان نیز به سال بعد موکول شده‌اند.

وبسایت MacRumors موفق شد اشاراتی به ادغام ChatGPT با سیری در کدهای بک‌اند پیدا کند که تایید می‌کند این غول آمریکایی کار بر روی مهم‌ترین و بزرگ‌ترین ویژگی Apple Intelligence را آغاز کرده است. باید اشاره کنیم که این ویژگی با عرضه iOS 18.1 در دسترس قرار نمی‌گیرد بلکه اپل می‌خواهد کار بر روی آن را ادامه دهد و اواخر سال‌جاری، یعنی ماه دسامبر آن را منتشر کند. در صورت آماده نشدن، احتمال موکول آن به سال‌جاری نیز وجود دارد.

قابلیت‌های Apple Intelligence

کدهای کشف شده، به برخی از قابلیت‌های Apple Intelligence که با ادغام ChatGPT با سیری ممکن می‌شوند، اشاره کرده است. یکی از آنان، مربوط به تولید نوشته و تصاویر در دستگاه‌های آیفون، آیپد و مک است. این اولین باری نیست که جزئیاتی درباره این قابلیت موردانتظار به دستمان می‌رسد، اما این نکته مثبتی تلقی می‌شود که اپل حتی قبل از عرضه سیستم عامل iOS 18.1 نیز کار بر روی این ویژگی پرچم‌دار و پیچیده را آغاز کرده است.

اگر با این قابلیت انقلابی آشنا نیستید، باید بگوییم که شرکت اپل قصد دارد ChatGPT را با دستیار سخنگوی خود، یعنی سیری ادغام کند تا عدم توانایی این دستیار برای پردازش تسک‌های پیچیده را جبران کند. به کمک این ادغام، اگر سیری نتواند به سوال یا درخواست شما پاسخ دهد، درخواست‌تان به ChatGPT منتقل شده و این هوش مصنوعی پاسخگو خواهد بود. البته قبل از انجام این کار، نیاز به تاییدیه کاربر دارد پس اپل مانند همیشه، مطمئن شده که تمامی جزئیات مختلف را به صورت کامل با کاربر در میان بگذارد.

هوش مصنوعی ChatGPT می‌تواند بر اساس اطلاعات داده شده، تصاویر و نوشته برای کاربر بسازد. بدین ترتیب، می‌توانیم تایید کنیم که از این طریق، ChatGPT ساخته OpenAI از مدل‌های زبانی متعدد اپل که برای هوش مصنوعی تدارک دیده شده، تواناتر است و راحت‌تر می‌تواند از پس خواسته‌های کاربر بر بیاید. بر طبق باور ما، قابلیت ادغام ChatGPT و سیری قرار است در سیستم عامل‌های iOS 18.2، iPadOS 18.2 و macOS 15.2 که قبل از پایان سال جاری عرضه می‌شود، رونمایی شده و در دسترس کاربران قرار می‌گیرد تا بتوانند بالاخره وارد اکوسیستم هوش مصنوعی اپل شده و از توانایی‌های مختلف آن در راستای تسهیل کارهای روزانه، لذت ببرند.