امروز ویدئویی در یوتیوب منتشر شد که به بررسی عملکرد باتری سری آیفون 16 می‌پردازد و ادعای اپل در مورد این سری را بررسی می‌کند.

شرکت اپل ادعا کرد که مدل آیفون 16 پرو مکس از لحاظ باتری در بین این سری بهترین بوده و بیشترین عمر باتری را با یک بار شارژ به کاربران ارائه می‌کند. این دستگاه تنها در زمینه نمایش ویدئو، 29 ساعت به راحتی دوام می‌آورد که رقمی راضی‌کننده به نظر می‌رسد. با‌این‌حال، در ویدئوی منتشر شده، هر چهار گوشی سری آیفون 16 در کنار هم قرار داده شده و ادعای این غول آمریکایی در مورد جدیدترین دستگاه‌هایش به بررسی گذاشته می‌شود.

در سری جدید آیفون‌ها، از دو نوع تراشه A18 و A18 پرو استفاده شده که هر دوی این تراشه‌ها نیز بر اساس معماری سه نانومتری N3E شرکت TSMC به تولید انبوه رسیده‌اند پس انتظار تفاوتی بسیار واضح از لحاظ عملکرد باتری را نداشته باشید. با‌این‌حال، صفحه نمایش LTPO OLED که در مدل‌های پرو و پرو مکس به کار رفته، به همراه چندین فاکتور دیگر تبدیل به عاملی مهم خواهد شد که عمر باتری این چند گوشی را تحت تاثیر قرار داده و در نهایت برنده واقعی را از بین این 4 دستگاه مشخص می‌کند. کانال PhoneBuff بررسی عملکرد باتری سری آیفون 16 را در اوج دقت و با بهترین ابزارها انجام داده و هر 4 گوشی را کاملاً آماده، کنار یکدیگر قرار داده و مطمئن شده احتمال هر گونه خطا، تا جای ممکن کاهش یابد.

بررسی عملکرد باتری سری آیفون 16

در جریان این تست، همانطور که انتظار می‌رفت، آیفون 16 عادی اولین دستگاهی بود که خاموش شد و 9 ساعت و 38 دقیقه استفاده به همراه حدود 16 ساعت حالت استندبای را تقدیم کاربران کرد که سر جمع، می‌توانیم عمر باتری آن را 25 ساعت و 38 دقیقه در نظر بگیریم. به‌دنبال این دستگاه، در کمال تعجب، نوبت آیفون 16 پرو بود که خاموش شود و این غول پرچم‌دار اپل نیز توانست 9 ساعت و 43 دقیقه استفاده عادی به همراه حدود 16 ساعت حالت استندبای را تحمل کند که عمر باتری‌اش را سر جمع به 25 ساعت و 43 دقیقه می‌رساند. برنده این تست، به شکل غیرمنتظره‌ای، آیفون 16 پلاس بود که از هر 3 مدل دیگر اپل بسیار بهتر عمل کرد.

آیفون 16 پلاس موفق شد 12 ساعت و 12 دقیقه استفاده به همراه 16 ساعت استندبای را برای کاربر به همراه آورد که سر جمع، به 28 ساعت و 12 دقیقه رسید. این دستگاه حدود 11 دقیقه بیشتر از آیفون 16 پرو مکس دوام آورد که ادعای اپل در مورد بهترین بودن عمر این گوشی را به راحتی رد می‌کند. پس اگر هدفتان بهترین عمر باتری در میان نسخه‌های مختلف سری آیفون 16 است، می‌توانید بیخیال مدل‌های پرو شوید و هزینه زیادی نیز خرج نکنید. به جای این دو مدل، به راحتی می‌توانید آیفون 16 پلاس را تهیه کنید و وارد اکوسیستم جدید اپل شوید.

در نهایت، به گفته خود این یوتیوبر، نتایج بررسی عملکرد باتری سری آیفون 16 نسبی بوده و اگر باتری‌ها به خوبی کالیبره نشوند، ممکن است نتایج متفاوتی حاصل شود. پس می‌توان گفت اعداد و ارقام اعلام شده به صورت کلی نسبی بوده و نمی‌توان آنان را چندان دقیق پنداشت. با این حال، به خوبی نشان می‌دهد که ادعای شرکت اپل در مورد بهترین بودن آیفون 16 پرو مکس از لحاظ باتری، چندان درست و قابل اعتماد نیست.