در راستای مشکلات iOS 18، برخی کاربران گزارش داده‌اند که با نصب این بروزرسانی باتری گوشی‌هایشان بسیار سریع‌تر از قبل خالی می‌شود.

تقریباً یک ماه از عرضه سری گوشی‌های محبوب و البته قدرتمند آیفون 16 به بازار می‌گذرد و به طور کلی، استقبال کاربران از این سری دستگاه‌ها در حد عالی ظاهر شده است. با این حال، برخی انتقادها چون ظاهر نامناسب مدل‌های پرو و پرو مکس و کاربردی نبودن دکمه جدید Camera Control به آن وارد شده است. مدتی پس از عرضه این دستگاه‌ها، شرکت اپل سیستم عامل جدید خود یعنی iOS 18 را نیز به صورت عمومی منتشر کرد. حال برخی از کاربران آیفون 16 گزارش داده‌اند که با نصب این بروزرسانی، شاهد خالی شدن بسیار سریع باتری گوشی‌هایشان هستند.

عرضه iOS 18 مانند هر بروزرسانی سیستم عاملی، علی‌رغم قابلیت‌های جدید و جذاب، مشکلات بسیاری را نیز با خود به همراه آورد که اپل با عرضه بروزرسانی iOS 18.0.1 آنان را به صورت عمده مرتفع ساخت اما همچنان برخی از مشکلات در مدل‌های مختلف آیفون 16 پابرجاست که واضح‌ترین آن، خالی‌کردن بسیار سریع باتری است. بسیاری از دارندگان آیفون 16، شکایت خود را در انجمن‌هایی چون Reddit و Apple Support Communities به اشتراک گذاشته و تاکید کردند که مصرف باتری در این سیستم عامل، بسیار بالاتر از حالت عادی است. کاربری به نامOk-Interest-6561 در Reddit ذکر کرد: «من به تازگی گوشی آیفون 12 خود را به آیفون 16 پرو ارتقاء دادم. دلیل من برای ارتقاء، مشکلات باتری و اسپیکر گوشی بود اما آیفون 16 پرو با وجود داشتن باتری بهتر با عمر بیشتر، هر شب در هنگام خواب، بین 10 تا 15 درصد کاهش می‌یابد بدون این که هیچ کاری با آن انجام دهم!»

شارژ سریع آیفون با iOS 18

در راستای مشکلات iOS 18 یکی دیگر از کاربران انجمن Reddit، آزمایشی انجام داد که در طی آن، باتری آیفون 16 پرو را با آیفون 14 پرو مقایسه می‌کرد که مدلی ساخته دو سال پیش است. وی ذکر کرد که آیفون 16 پرو بعد از حدود 36 ساعت به 58 درصد رسید در حالی که 14 پرو، تنها به 85 درصد از باتری خود رسیده بود. این به طرز واضحی نشان می‌دهد که سیستم عامل iOS 18 اصلاً از لحاظ مصرف باتری بهینه نیست و مشکل واضحی از این لحاظ برای دارندگان به وجود آورده است. بهتر است که شرکت اپل، این مشکل را بررسی و در بروزرسانی بعدی خود، آن را برطرف کند.

همانطور که می‌دانید، دلایل مختلفی برای کاهش باتری یک گوشی آیفون وجود دارد که به طور قطع، همه این مشکلات از سیستم عامل iOS 18 نشات نمی‌گیرد. نصب اپلیکیشن‌های پشتیبانی نشده یا مشکل‌دار می‌تواند دلیلی باشد که باتری شما با سرعتی بسیار بیشتر از حالت عادی خالی شود. چندی پیش، گزارشی منتشر شد که اپلیکیشن فیسبوک در مدل‌های قبلی آیفون به شدت باتری گوشی را مصرف می‌کرد و آن را با مشکل روبرو کرده بود. احتمال می‌رود این مشکل در آیفون 16 نیز همچنان پابرجا باشد.

تا به این لحظه، بسیاری از توسعه‌دهندگان از قافله عقب مانده و اپلیکیشن‌های خود را برای سیستم عامل iOS 18 بروزرسانی نکرده‌اند که همین نیز می‌تواند دلیلی بر زود خالی شدن باتری گوشی‌های سری آیفون 16 باشد. مشکل باتری به تازگی در برخی مدل‌های قدیمی‌تر آیفون نیز رویت شده که می‌تواند دلیلی مشابه داشته باشد. تا به این لحظه، اپل پاسخی به این مشکلات و گزارش‌ها نداده اما به طور قطع، سعی در پیدا کردن ریشه این مشکل و حل آن در مدل‌های مختلف گوشی‌هایش به خصوص سری آیفون 16 خواهد کرد. بدین ترتیب، توصیه می‌کنیم تا منتشر شدن بروزرسانی جدید از سوی اپل منتظر بمانید و اگر تصور می‌کنید که اپلیکیشن خاصی مصرف باتری گوشی‌تان را افزایش داده، تا بروزشدن، از آن کم‌تر استفاده کنید یا اگر برایتان ضروری نیست، اقدام به حذفش از روی دستگاه کنید.