با توجه به معرفی ناگهانی و غافلگیرکننده آیپد مینی 7، برخی شایعات ادعا دارند که ممکن است شاهد معرفی و عرضه زودهنگام مک‌بوک‌های M4 نیز باشیم.

آیپد مینی 7 به‌صورت ناگهانی و در طی یک کنفرانس از سوی اپل معرفی شد. این دستگاه از لحاظ طراحی ظاهری تغییر خاصی به دنبال نداشت اما از لحاظ سخت‌افزاری، تا حد قابل توجهی بهبود یافته و توانایی اجرای هوش مصنوعی اپل، یعنی Apple Intelligence را نیز به‌دست آورده است. این عرضه زودهنگام باعث شد که بسیاری گمان کنند مک‌بوک پروها و سایر مدل‌های مک که از تراشه سری M4 استفاده می‌کنند نیز زودتر از زمان گفته شده به بازار عرضه می‌شوند.

بر طبق جدیدترین گزارشات، خط تولید اپل مقدار کافی از مک‌های M4 را در دست داشته و به همین دلیل، ممکن است شاهد عرضه زودهنگام مک‌بوک‌های M4 باشیم. این گزارش که توسط نشریه DigiTimes منتشر شده، ادعا دارد که تولید مک‌های جدید به حد نصاب رسیده و به همین دلیل، ممکن است به جای نوامبر، در همین ماه اکتبر شاهد معرفی و عرضه آنان به بازار از سوی شرکت اپل باشیم.

در گزارش نشریه DigiTimes ذکر شده: «انتظار می‌رود که اپل مک‌بوک پروهای جدید خود را که با آخرین مدل تراشه M4 مجهز شده‌اند، در ماه اکتبر به بازار عرضه کند. این کار در نهایت باعث می‌شود روند تولید و ارسال قطعه‌های مشابه نیز سرعت بگیرد. این ترند در حال حاضر نیز آغاز شده و شواهد مبتنی بر آن را می‌توان گزارش درآمد ماه سپتامبر تولیدکننده‌هایی چون Jarllytec و Shin Zu Shing به راحتی مشاهده کرد».

عرضه زودهنگام مک‌بوک‌های M4

اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش مارک گرمن از نشریه بلومبرگ عنوان کرد که آیپد مینی 7 به همراه مک‌های M4 قرار است در تاریخ 1 نوامبر معرفی و به بازار عرضه شوند. همانطور که دیدید، این ادعا حداقل در مورد آیپد مینی 7 درست از آب درنیامد. در این مرحله، واضح است که اپل به عرضه زودهنگام مک‌بوک‌های M4 فکر می‌کند اما رونمایی از آیپد مینی جدید در یک کنفرانس نیز سوالی مطرح می‌کند که آیا مک‌ها هم در چنین شرایطی معرفی می‌شوند یا اپل رویدادی ویژه برای رونمایی از آنان در نظر دارد.

در این معرفی، به طور قطع مک‌بوک پروهای 14 و 16 اینچی وجود خواهند داشت که به جدیدترین نسخه از تراشه M4 مجهز شده‌اند اما علاوه بر این دو، انتظار داریم آی‌مک 24 اینچی نیز با ارتقایی روبرو شود زیرا این مدل، به شدت به یک ارتقا نیازمند است. با این حال، این دستگاه‌ها نیز مانند آیپد مینی جدید، می‌توانند در طی یک کنفرانس خبری معرفی شوند زیرا ذات اصلی دستگاه‌ها یکسان است و تغییر خاصی در هسته آنان به وجود نیامده است. با این حال، مک مینی جدید با تغییرات بسیار زیادی از لحاظ ظاهری و اندازه روبرو شده پس ممکن است اپل برای رونمایی از آن و به نمایش گذاشتن تغییراتش، به یک کنفرانس ساده بسنده نکند و رویدادی مجهز و پرجزئیات تدارک ببیند که در طی آن، به همه ویژگی‌های این دستگاه اشاره خواهد کرد.

چندی پیش نیز ویدئویی از آنباکسینگ یکی از مدل‌های مک‌بوک پرو M4 منتشر شد که ظاهراً در کشور روسیه به دست کاربران رسیده است. در این ویدئو، مشخص شد که دستگاه از لحاظ ظاهری تغییر خاصی با مدل‌های فعلی ندارد و ارتقاء آن بیشتر متوجه بخش سخت‌افزاری و کارایی پردازشی بوده است. نسخه پایه این سری لپ‌تاپ‌ها قرار است این بار با رنگ مشکی عرضه شود که در نسل قبل، این رنگ فقط در مدل‌های گران‌قیمت‌تر استفاده شده بود. در نهایت باید منتظر اعلام رسمی از سوی اپل بمانیم اما اگر قرار باشد این دستگاه‌ها در طی رویدادی در ماه جاری معرفی و منتشر شوند، باید منتظر اعلام تاریخ برگزاری آن از سوی اپل در روزهای آینده باشیم.