به گفته نشریه کره‌ای ETNews، هوش مصنوعی شرکت سامسونگ به زودی جایگزین اپلیکیشن تنظیمات در جدیدترین گوشی‌های این شرکت خواهد شد.

در حال حاضر، هوش مصنوعی تبدیل به مبحثی پرآوازه و داغ در دنیای تکنولوژی شده است. ظهور آن، در ابتدا به قابلیت‌هایی ساده همچون خلاصه‌کردن نوشته‌ها و مقالات محدود می‌شد اما در حال حاضر، با سرعتی سرسام‌آور در حال طی کردن پله‌های ترقی است. این ترقی به قدری سریع پیش می‌رود که به باور نشریه کریه‌ای ETNews، سامسونگ در حال توسعه سیستمی بر پایه هوش مصنوعی است که جایگزین اپلیکیشن تنظیمات در گوشی‌های گلکسی خواهد شد.

هوش مصنوعی شرکت سامسونگ قرار است از طریق آنالیز لحظه‌ای، خواسته‌های کاربر را پیش‌بینی کند و بدین ترتیب، تغییراتی که وی می‌خواهد را در سریع‌ترین زمان ممکن، اعمال کند. بدین ترتیب، نیاز کاربر به بازکردن اپلیکیشن تنظیمات و گشتن در میان گزینه‌های فراوان آن برای پیدا کردن بخش موردنظرش، از بین می‌رود. درست است که بر روی کاغذ، این مسئله قابلیتی بسیار پیشرفته به نظر می‌رسد اما جالب است بدانید که اکثر تولیدکنندگان گوشی، در چند سال اخیر سعی دارند همین مسیر را پیش بگیرند. برای مثال، دوربین گوشی‌ها زمانی که با یک فایل متنی روبرو می‌شود، نسبت به روبرو شدن یا یک فرد یا یک منظره، پردازش کاملاً متفاوتی را آغاز می‌کند. هوش مصنوعی که بر روی دستگاه قرار گرفته، عکسی که می‌خواهید بگیرید را تشخیص داده و بهترین تنظیمات ممکن را برایتان اعمال می‌کند.

هوش مصنوعی شرکت سامسونگ

در حال حاضر، بسیاری از اپلیکیشن‌ها و رابط کاربری‌ها، هوش مصنوعی را دل خود جای داده و قابلیت‌هایی به کمک آن مهیا کرده‌اند که تعامل کاربر را به شدت ساده‌سازی می‌کند. خود سامسونگ نیز قصد دارد رابط کاربری‌اش یعنی OneUI را بیشتر و بیشتر با هوش مصنوعی ادغام کند و آخرین نسخه‌های این رابط کاربری نیز بیشتر و بیشتر در راستای این استراتژی سامسونگ حرکت کرده‌اند.

مدت زیادی از رونمایی از دستیارهای صوتی بر پایه هوش مصنوعی می‌گذرد اما این قابلیت، همچنان با محدودیت‌هایی همراه است. این دستیار هوشمند، فقط می‌تواند در کارهایی ساده همچون تنظیم آلارم به شما کمک کند و به ویژگی‌ها و تنظیمات اصلی گوشی دسترسی ندارد. باید دید که پیشرفت‌های بیشتر در آینده، سرانجام به چه مسیری ختم خواهد شد و آیا این هوش مصنوعی، می‌تواند راحت‌تر از پس این پردازش‌های سنگین بربیاید یا خیر.

هوش مصنوعی شرکت سامسونگ که با نام Galaxy AI شناخته می‌شود، قابلیت‌های جذاب و کاربردی از قبیل ویرایش ساده و راحت تصاویر، امکان برقراری ارتباط با افراد غیرهمزبان و… در خدمت کاربرانش قرار داده است. این شرکت، قابلیتی به نام ProVisual Engine در دسترس قرار داده که باعث می‌شود دوربین‌ها تصاویری واضح‌تر با ثبات بیشتر، حتی در محیط‌های کم‌نور تولید کرده و تحویل کاربر دهند.

یکی دیگر از قابلیت‌های انقلابی سامسونگ در زمینه هوش مصنوعی، Note Assist نام دارد. نوت‌برداری و جمع‌آوری و خلاصه‌سازی اطلاعات به کمک این قابلیت، چالشی بزرگ را از دوش کاربران برداشته و دسترسی به اطلاعات مهم را برای آنان تبدیل به امری ساده و لحظه‌ای کرده است. درست است که قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی کار کاربر را راحت کرده و زمان را برایش ذخیره می‌کنند اما در حال حاضر، محدود به برخی اپلیکیشن‌های خاص یا قسمت‌های خاصی از رابط کاربری هستند. سامسونگ بخش ویژه‌ای از استراتژی و فرآیند توسعه خود را به افزایش دسترسی هوش مصنوعی اختصاص داده و اگر موفق شود، می‌تواند تبدیل به یکی از مهم‌ترین مهره‌ها در زمینه تکنولوژی آینده‌دار و حائز اهمیت هوش مصنوعی شود.