چند روز قبل از معرفی رسمی، لیستی از مشخصات اوپو فایند X8 و اوپو فایند X8 پرو در شبکه‌های اجتماعی لو رفته است.

همانطور که می‌دانید، پرچم‌داران جدید برند اوپو یعنی اوپو فایند X8 و اوپو فایند X8 پرو قرار است در تاریخ 24 اکتبر (3 آبان) به صورت رسمی معرفی و در بازار چین عرضه شوند. با این حال، امروز افشاگران موفق شده‌اند لیستی از مشخصات و ویژگی‌های این دو پرچم‌دار موردانتظار را کشف و در سطح اینترنت پخش کنند تا کاربران قبل از عرضه رسمی، با جزئیات این دستگاه‌ها آشنا و تصمیم بهتری در زمینه خرید این دو گوشی بگیرند.

مشخصات اوپو فایند X8

مشخصات گوشی اوپو فایند X8

بر اساس اطلاعات لو رفته، اوپو فایند X8 صفحه نمایشی 6.59 اینچی از جنس OLED داشته که توسط شرکت Tiama ساخته شده و کاملا تخت خواهد بود. نرخ تازه‌سازی گوشی برابر با 120 هرتز بوده، حداکثر روشنایی آن به 4500 نیت و مقدار PMW آن برابر با 2160 هرتز است که راحتی چشم کاربر در هنگام کار با گوشی را تضمین می‌کند. بر روی این دستگاه تراشه قدرتمند و نسل جدید شرکت مدیاتک، یعنی Dimensity 9400 قرار گرفته که حافظه رم آن از نوع LPDDR5x و حافظه داخلی آن نیز از نوع UFS 4.0 خواهد بود. اوپو در این مدل، از یک باتری 5630 میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده که با یک شارژر 80 واتی سیمی و یک شارژر 50 واتی مغناطیسی به صورت بی‌سیم شارژ خواهد شد.

از دیگر مشخصات اوپو فایند X8 می‌توان به دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی Sony MX615 اشاره کرد که برای ثبت تصاویر و ویدئوهای سلفی گزینه‌ای عالی است. در قسمت پشتی این گوشی، سه دوربین ساخته Hasselblad به چشم می‌خورد؛ دوربین اصلی، سنسور 50 مگاپیکسلی LYT-700 با لرزش‌گیر اوپتیکال، سنسور فوق‌عریض 50 مگاپیکسلی Samsung JN5 و سنسور 50 مگاپیکسلی LYT-600 از نوع پریسکوپی تله‌فوتو با زوم سه برابری و لرزش‌گیر اوپتیکال.

از ابعاد این گوشی موردانتظار می‌توان به ضخامت 7.85 اینچی آن و وزن 193 گرمی اشاره کرد. چه در قسمت جلویی و چه در قسمت پشتی، از Corning Gorilla Glass برای محافظت بیشتر استفاده شده و گواهی IP68/69 را نیز با موفقیت به دست آورده است. این دستگاه در کانفیگ‌های مختلفی چون 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، 12 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی، 16 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، 16 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی و 16 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت حافظه داخلی به بازار عرضه خواهد شد. از رنگ‌بندی آن نیز می‌توان به صورتی، آبی، سفید و مشکی اشاره کرد.

مشخصات اوپو فایند X8

جزئیات گوشی اوپو فایند X8 پرو

دومین گوشی از سری اوپو فایند X8، دستگاهی قدرتمندتر با ویژگی‌های بیشتر است. این دستگاه صفحه نمایشی برابر با 6.78 اینچ از نوع BOE دارد که هر چهار گوشه آن با مقدار کمی خمیدگی ساخته شده‌اند. نرخ تازه‌سازی این صفحه نمایش برابر با 120 هرتز بوده و حداکثر روشنایی آن نیز به 4500 نیت می‌رسد. برای راحتی بیشتر چشم کاربر در هنگام کار با گوشی، مقدار PWM آن برابر با 2160 هرتز در نظر گرفته شده است. این دستگاه نیز مانند نسخه عادی، از تراشه Dimensity 9400 استفاده می‌کند که حافظه رمش از نوع LPDDR5x و حافظه داخلی‌اش نیز از نوع UFS 4.0 است. ظرفیت باتری این گوشی به 5910 میلی‌آمپرساعت رسیده که با یک شارژر سیمی 80 واتی و شارژر بی‌سیم مغناطیسی 50 واتی به صورت سریع شارژ خواهد شد.

در مشخصات اوپو فایند X8 پرو متوجه شدیم که دوربین سلفی آن، فرقی با نسخه اصلی ندارد و همان لنز 32 مگاپیکسلی Sony MX615 است. با این حال، در دوربین‌های پشتی، تفاوت‌هایی را بین این دو مدل شاهد هستیم. اولین دوربین آن، سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی از نوع LYT-800 با لرزش‌گیر اوپتیکال بوده که با یک لنز فوق‌عریض 50 مگاپیکسلی از نوع Samsung JN5، لنز پریسکوپی تله‎‌فوتوی 50 مگاپیکسلی از نوع LYT-600 با زوم سه برابری و لرزش‌گیر اوپتیکال و یک لنز پریسکوپی تله‌فوتوی 50 مگاپیکسلی از نوع IMX858 با زوم 6 برابری و لرزش‌گیر اوپتیکال، همراه شده است. این دستگاه از برخی ویژگی‌های انحصاری Hasselblad استفاده می‌کند که از نمونه آن، می‌توان به گرفتن تصاویر پرتره با نور کم یا فیلترهای فوجی اشاره کرد. برای عکس‌گیری هرچه بهتر و راحت‌تر، مانند سری آیفون 16، یک دکمه Quick Capture نیز برای آن تعبیه شده است.

ضخامت دستگاه به 8.25 میلی‌متر رسیده و وزن آن نیز برابر با 215 گرم خواهد بود. محافظت از آن نیز برعهده Corning Gorilla Glass است که در نسخه عادی هم استفاده شده بود. این گوشی نیز مانند نسخه عادی، موفق به دریافت گواهی IP68/69 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار شده است. این مدل نیز در کانفیگ‌های متنوعی از قبیل 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، 12 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی، 16 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی و 16 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت حافظه داخلی اشاره کرد. همچنین یک نسخه ویژه با نام Satellite Edition نیز در نظر گرفته شده که 16 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت حافظه داخلی دارد. این گوشی برخلاف مدل عادی، فقط در رنگ‌های مشکی، سفید و آبی در دسترس بوده و خبری از صورتی نیست.

برخی دیگر از مشخصات لو رفته نیز بین هر دو گوشی مشترک خواهد بود. از جمله این مشخصات می‌توان به حسگر اثرانگشت در زیر صفحه برای امنیت بیشتر، اسپیکرهای دوگانه، سنسور مادون قرمز، موتور تشخیص محور، NFC و Beacon Link اشاره کرد که در جاهایی که آنتن تلفن همراه قطع می‌شود، اجازه برقراری تماس را به کمک تکنولوژی بلوتوث به کاربر می‌دهد. هر دو دستگاه در روز عرضه، با رابط کاربری ColorOS 15 منتشر می‌شوند که بر پایه سیستم عامل اندروید 15 بوده و ویژگی‌های جذاب و بسیار کاربردی تقدیم کاربران می‌کند.