امروز وبسایت شرکت اوپو، دو پرچم‌دار جدیدش را برای پیش خرید لیست کرده و بدین ترتیب، ابعاد گوشی اوپو فایند X8 و X8 پرو مشخص شد.

دیروز، افشاگری معروف موفق شد تصاویر رسمی گوشی‌های اوپو فایند X8 و اوپو فایند X8 پرو را قبل از معرفی رسمی، با کاربران به اشتراک بگذارد. امروز نیز خود شرکت در وبسایت چینی خود، پیش خرید این دو گوشی را برای عموم مردم در دسترس قرار داد. در صفحه پیش خرید، نه تنها تصویر این دو گوشی، بلکه برخی جزئیات کاملاً رسمی از این دستگاه‌ها نیز ذکر شده است.

اوپو فایند X8

یکی از مهم‌ترین اطلاعات مشخص شده، ابعاد گوشی اوپو فایند X8 است. این دستگاه یک صفحه نمایش 6.59 اینچی از جنس OLED داشته که طراحی کاملاً تخت دارد. حاشیه‌ها در هر چهار گوشه، بسیار باریک هستند و به رقم 1.45 میلی‌متر رسیده‌اند. در قسمت پشتی، شاهد ماژول دوربین‌ها با ظاهری دایره‌ای شکل هستیم که سه دوربین را در خود جای داده و لوگوی Hasselblad نیز در آن دیده می‌شود. فلش LED نیز در گوشه بالا و سمت چپ تعبیه شده است. در قسمت چپ گوشی، دکمه‌ای فیزیکی برای خاموش و روشن کردن اعلان‌ها و در سمت راست نیز دو دکمه‌های تغییر صدا و دکمه پاور قرار گرفته است.

ابعاد گوشی اوپو فایند X8

گوشه‌های پرچم‌دار جدید اوپو کاملاً تخت بوده و به همین دلیل، توانسته به ضخامت 7.85 میلی‌متری دست یابد و وزن آن نیز تنها برابر با 193 گرم است. در گوشه بالایی دستگاه، یک میکروفون، سنسور مادون قرمز، حفره‌های مربوط به اسپیکر دوم قرار گرفته و در گوشه پایینی دستگاه نیز خشاب سیم‌کارت‌ها، پورت USB-C، یک میکروفون و اسپیکر اصلی گوشی تعبیه شده‌اند. بر طبق تصاویر بارگزاری شده در قسمت پیش خرید، می‌توان مطمئن بود که این گوشی در چهار رنگ آبی، صورتی حبابی، سفید و مشکی ستاره‌ای در دسترس علاقمندان و خریداران قرار می‌گیرد.

اوپو فایند X8 پرو

علاوه بر نسخه عادی، در بخش پیش خرید وبسایت اوپو، ابعاد گوشی اوپو فایند X8 پرو نیز درج شده است. این گوشی از هر چهار گوشه، دارای کمی خمیدگی بوده و صفحه نمایشی به اندازه 6.78 اینچ دارد. ضخامت این دستگاه به 8.24 میلی‌متر رسیده و وزن آن نیز تنها 215 گرم خواهد بود. این دستگاه بر خلاف نسخه عادی، فاقد رنگ صورتی بوده و فقط در رنگ‌های سفید، مشکی ستاره‌ای و آبی در دسترس قرار می‌گیرد.

همانطور که گفته شد، در هر چهار گوشه این دستگاه خمیدگی کوچکی مشاهده می‌شود که ظاهر منحصر به فردی در مقایسه با نسخه اصلی به آن داده است. در قسمت پشتی، فلش LED دستگاه در بالا و سمت چپ قرار گرفته و مانند نسخه عادی، یک ماژول دوربین به شکل دایره‌ای برای آن در نظر گرفته شده است. در داخل این ماژول، دوربین اصلی، لنز فوق‌عریض و دو دوربین پریسکوپی تله‌فوتو قرار گرفته و لوگوی Hasselblad نیز در کنار دوربین‌ها دیده می‌شود.

ابعاد گوشی اوپو فایند X8

در گوشه‌های اوپو فایند X8 پرو، همان دکمه‌ها و پورت‌هایی که برای نسخه اصلی لحاظ شده بود وجود دارد. با این حال، در قسمت سمت راستی، دکمه‌ای جدید برای این گوشی در نظر گرفته شده که Quick Launch نام دارد و کارایی جذاب و مفیدی به کاربران ارائه می‌دهد.

این دو گوشی که از تراشه نسل جدید شرکت مدیاتک، یعنی Dimensity 9400 استفاده می‌کنند، قرار است در تاریخ 24 اکتبر (3 آبان) به صورت رسمی معرفی و در بازار چین در دسترس قرار بگیرند. علاوه بر این دو گوشی موردانتظار، محصولات دیگری از اوپو از قبیل تبلت اوپو پد 3 پرو، ایربادهای Enco X3 TWS و رنگ جدید ساعت هوشمند اوپو واچ ایکس نیز معرفی و در دسترس خریداران و علاقمندان این برند چینی قرار می‌گیرد. باید دید در تاریخ مذکور، چه جزئیات بیشتری از این سری گوشی جذاب، قدرتمند و بسیار توانای اوپو به نمایش در می‌آید.