براساس اعلام رسمی گوگل، سیستم‌عامل اندروید ۱۵ برای تمامی گوشی‌ها و تبلت‌های پیکسل سازگار با این به‌روزرسانی منتشر شد.

گوگل سرانجام اندروید ۱۵ را برای تمامی گوشی‌ها و تبلت‌های پیکسل منتشر کرد و شما می‌توانید همین حالا این به‌روزرسانی را ازطریق اپلیکیشن تنظیمات دانلود و نصب کنید. این به‌روزرسانی پس از ارائه شش نسخه بتا عرضه‌شده و شامل آپدیت‌های چشم‌گیری است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

اگر از گوشی‌ها و تبلت‌های پیکسل برخوردار هستید، به‌سادگی می‌توانید اندروید ۱۵ را همین حالا روی آن نصب کنید. فرآیند نصب این به‌روزرسانی بسیار ساده و سرراست است. گوگل می‌گوید آپدیت جدید اندروید ۱۵ با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید مانند Private Space، Theft Detection، Offline Devices و Remote Lock همراه است که تنها بخشی از قابلیت‌های نرم‌افزاری هستند. اگر می‌خواهید این به‌روزرسانی را روی دستگاه‌های سازگار نصب کنید، مراحل زیر را دنبال کنید؛ همچنین با کلیک روی این لینک می‌توانید فهرست گوشی‌ها و تبلت‌های سازگار را مشاهده کنید.

اندروید ۱۵ گوشی‌های پیکسل
  • منو تنظیمات را روی گوشی گوگل پیکسل باز کرده و به بخش System بروید؛
  • حالا پایین بروید و روی گزینه Software Updates کلیک کنید؛
  • گزینه System Update انتخاب کنید تا به صفحه نصب هدایت شوید.

پس‌از انجام مراحل بالا، فقط دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا به‌روزرسانی روی گوشی پیکسل شما دانلود و نصب شود. حجم این به‌روزرسانی برای هر دستگاه متفاوت خواهد بود و ما درحال‌حاضر نسخه جدید را روی پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال اجرا می‌کنیم که حجم آن حدود دو گیگابایت است. اندروید ۱۵ تجربه کاربری را روی گوشی‌های پیکسل، به ویژه سری پیکسل ۹، متحول خواهد کرد. همچنین، آپدیت جدید شامل تعدادی از ویژگی‌های هوش مصنوعی است که برای پیکسل ۹ و مدل‌های قدیمی‌تر ارائه خواهد شد.

علاوه‌براین، اندروید ۱۵ شامل تغییرات بصری گسترده‌ای مانند تنظیم حجم صدا و قابلیت نمایش نام‌های طولانی‌تر اپلیکیشن‌ها می‌شود. ویجت‌های جدیدی نیز برای شخصی‌سازی وجود دارد که بیشتر برای رقابت‌با iOS 18 طراحی شدند و امکان نمایش در تبلت‌ها نیز نسبت‌به گذشته بهتر شده‌است.