یک تحلیلگر سرشناس چینی می‌گوید کوالکام با کاهش قیمت اسنپدراگون 8 نسل 4 و بهبود ۵۰ درصدی ظرفیت تولید می‌تواند به سود کلانی در پایان سال ۲۰۲۴ برسد.

پردازنده دایمنسیتی 9400 مانع از تلاش‌های کوالکام برای موفقیت اسنپدراگون 8 نسل 4 نخواهد شد، چراکه یک تحلیلگر معروف چینی پیش‌بینی می‌کند که این تراشه نه‌تنها گران‌ترین محصول کمپانی تا به امروز خواهد بود، بلکه بیشترین سود را نیز به‌ارمغان خواهد آورد. ظرفیت تولید اسنپدراگون 8 نسل 4 به‌صورت تقریبی ۵۰ درصد بیشتر از اسنپدراگون 8 نسل 3 تخمین زده شده؛ به‌این‌معنی که انتظار می‌رود کمپانی کوالکام از افزایش درآمد سود کلانی به‌جیب بزند.

تحلیلگر معروف چینی، Ming-Chi Kuo، در آخرین بلاگ شخصی Medium بیان کرده که اسنپدراگون 8 نسل 4 حدود ۹ میلیون ظرفیت خواهد داشت و متریک ASP (میانگین قیمت فروش) ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت، چراکه پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که این تراشه به قیمت ۱۸۰ دلار به فروش می‌رسد. این رقم، به‌همراه افزایش تقاضا، تضمین می‌کند که اسنپدراگون 8 نسل 4 به یک ماشین بزرگ درآمد برای کوالکام تبدیل خواهد شد، اما Kuo به عوامل دیگری که در موفقیت این تراشه دخیل هستند نیز اشاره دارد.

اسنپدراگون 8 نسل 4 قیمت

به‌عنوان‌مثال، گفته می‌شود که سامسونگ یک ظرفیت بزرگی از تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 4 سفارش داده تا برای ساخت سری Galaxy S25 استفاده کند! البته از نسخه ویژه For Galaxy کوالکام به‌صورت انحصاری استفاده خواهد کرد. براساس شایعه‌های جدید، غول کره‌ای از دایمنسیتی 9400 در مدل پایه استفاده نخواهد کرد و بازدهی لیتوگرافی ۳ نانومتری GAA آن‌ها به اندازه کافی بالا نیست که تولید انبوه Exynos 2500 را توجیه کند. علاوه‌براین، بهبود در ظرفیت کلی گوشی‌های هوشمند رخ داده و درصد بیشتری از برندهای چینی گوشی‌هایی با اسنپدراگون 8 نسل 4 را عرضه می‌کنند، که به افزایش درآمد کوالکام کمک خواهد کرد.

ازطرف‌دیگر، شایعاتی مبنی‌بر عرضه نسخه اسنپدراگون 8s نسل 4 وجود دارد که احتمالا در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵ روانه بازار می‌شود. شرکای تجاری کوالکام براین‌باورند که قیمت تراشه پرچم‌دار این کمپانی بیش‌ازحد بالا است و آن‌ها می‌توانند با خرید تراشه دایمنسیتی ۹۴۰۰ از مدیاتک به سود بیشتری برسند. البته باید منتظر قیمت نهایی اسنپدراگون 8 نسل 4 باشیم و ببینیم تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی چه تصمیمی می‌گیرند.