یک مقایسه جدید نشان می‌دهد تراشه دایمنسیتی ۹۴۰۰ قدرتی مشابه A18 Pro و ۴۳ درصد بیشتر اسنپدراگون 8 نسل 3 دارد.

پردازنده گرافیکی ARM Immortalis-G925 در تراشه دایمنسیتی 9400 پیشرفت عملکرد چشم‌گیری ارائه می‌دهد، به‌طوری‌که حتی کمپانی MediaTek نیز مقایسه‌ای انجام داده و گفته که جدیدترین پردازنده آن‌ها تا ۱۹ درصد سریع‌تر از A18 Pro است. حالا این ارتقا در تست گیمینگ، به‌ویژه Genshin Impact، چگونه نمایان می‌شود؟ هردو تراشه عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند و دایمنسیتی 9400 در گوشی‌ ویوو X200 پرو دمای بهتری نشان می‌دهد که احتمالا به‌دلیل سیستم خنک‌کننده Vapor Chamber است.

یک تحلیلگر ناشناس، مقایسه عملکرد Genshin Impact را با پنج گوشی پرچم‌دار در دمای محیط ۲۵ درجه سلسیوس و روشنایی ۳۵۰ نیتی صفحه‌نمایش آزمایش کرد. در این آزمون، تراشه دایمنسیتی ۹۴۰۰ کمترین دما را داشت و تنها به ۴۳.۲ درجه سانتی‌گراد رسید، اما آیفون ۱۶ پرو‌ مکس با پردازنده A18 Pro به دمای ۴۶.۱ درجه سانتی‌گراد رسید.

دایمنسیتی ۹۴۰۰ و A18 Pro

نکته جالب توجه آن‌است‌که تفاوت چشم‌گیری در اوج توان مصرفی وجود ندارد، اما دایمنسیتی 9400 می‌تواند به ۴.۴ وات برسد و A18 Pro در توان ۴.۳ وات به اوج می‌رسد. به‌دلیل تولید انبوه لیتوگرافی ۳ نانومتری N3E کمپانی TSMC، تراشه‌های نسل قبلی مانند اسنپدراگون 8 نسل 3 توان مصرفی بسیار بالاتری نسبت‌به دایمنسیتی 9400 دارند و به ۶.۳ وات می‌رسند که تفاوت عظیم ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

گوشی ویوو X200 پرو که به جدیدترین و بهترین تراشه MediaTek مجهز است، دمای کمتری نسبت‌به آیفون ۱۶ پرو مکس دارد، باوجود این‌که هردو دستگاه از یک توان مصرفی بهره می‌برند. درواقع، این موضوع به‌دلیل سیستم خنک‌کننده است. اپل اصولا از خنک‌کننده‌های ضعیف‌تری استفاده می‌کند، اما امسال ادعا کرد که سیستم‌ آن‌ها قدرت‌مندتر شده که ۳۰ درصد تجربه گیمینگ را بهبود می‌بخشد.

انتظار می‌رود نتایج مشابهی از سایر پرچم‌داران مجهز به دایمنسیتی 9400 که در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۴ وارد بازار می‌شوند، مشاهده شود. باتوجه‌به آنچه تاکنون دیده‌ایم، انتظارات بالایی از MediaTek داریم، اما باید در نظر داشت که اسنپدراگون 8 نسل 4 نیز به‌زودی معرفی خواهد شد.