به‌گفته یک تحلیلگر چینی، انتظار می‌رود که پردازنده موبایل پرچمدار آینده کوالکام، اسنپدراگون 8 نسل 4 یا اسنپدراگون 8 الیت، در فصل تعطیلات امسال شاهد افزایش قابل‌توجهی در حجم فروش باشد.

مینگ-چی کو پیش‌بینی می‌کند که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 افزایش 50 درصدی فروش نسبت‌به سال گذشته را تجربه کند. انتظار می‌رود که حجم فروش این پردازنده در نیمه‌دوم سال ۲۰۲۴ به حدود ۹ میلیون واحد درمقایسه‌با اسنپدراگون 8 نسل 3 برسد.

به گفته کو، عوامل متعددی در این افزایش فروش نقش دارند. اولا، SD8G4 در مقایسه با نسل قبلی خود از یک پنجره فروش طولانی‌تر برخوردار است. علاوه‌بر‌این، کو به افزایش تقاضا از سوی تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند مانند سامسونگ اشاره می‌کند.

شاید مهم‌ترین عامل محرک، بازار درحال تحول گوشی‌های هوشمند چین باشد. مینگ-چی کو می‌گوید در فروش اخیر تعطیلات هفته طلایی، برندهای چینی عملکرد غالبی داشتند و حدود 80 درصد از سهم بازار را با ۲۰ درصد رشد فروش نسبت‌به سال گذشته به خود اختصاص دادند؛ درواقع، این در تضاد کامل با فروش بدون تغییر آیفون است و انتظار می‌رود این روند در طول سه ماهه چهارم نیز ادامه یابد.

فروش اسنپدراگون 8 نسل 4

علاوه‌بر‌این، کو همچنین ادعا می‌کند که سهم بازار گوشی‌های هوشمند رده بالا (با قیمت بالاتر از ۴۰۰۰ یوان) در چین از ۲۵ تا ۳۰ درصد در سال ۲۰۲۳ به ۳۰ تا ۳۵ درصد در سال ۲۰۲۴ افزایش خواهد یافت. به‌صورت‌کلی، انتظار می‌رود حجم فروش بازار گوشی‌های هوشمند چین در سال ۲۰۲۴ به ۲۸۰ میلیون دستگاه برسد که افزایش ۳ درصدی نسبت‌به سال گذشته را نشان می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۵ نیز ادامه پیدا کند.

کو معتقد است که این چشم‌انداز مثبت فراتر از آینده نزدیک است؛ او می‌گوید که قیمت سهام کوالکام درحال‌حاضر افت احتمالی فروش ناشی از توسعه تراشه‌های 5G اختصاصی توسط اپل را در نظر گرفته است. با نگاهی به آینده، این کمپانی آمریکایی می‌تواند از عواملی مانند رشد گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی مجهز به هوش مصنوعی، در کنار افزایش قیمت احتمالی پردازنده‌ها به‌دلیل اتخاذ لیتوگرافی پیشرفته TSMC بهره‌مند شود.