نحوه شارژ اپل واچ همواره یکی از دغدغه‌های کاربران است؛ در این مقاله نحوه شارژ سریع ساعت‌های هوشمند اپل را به‌شما آموزش می‌دهیم.

یکی از تغییرات کاربردی در مدل‌های اخیر اپل واچ، پشتیبانی از شارژ سریع است؛ این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا باتری اپل واچ را با سرعتی بسیار بیشتر از گذشته شارژ کنید. به‌علاوه، در اپل واچ سری ۱۰، این سرعت شارژ حتی بیشتر شده است.

کدام مدل‌های اپل واچ از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند؟ مدل‌های زیر از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند:

  • اپل واچ سری ۷: شارژ از ۰ تا ۸۰٪ در حدود ۴۵ دقیقه
  • اپل واچ سری ۸: شارژ از ۰ تا ۸۰٪ در حدود ۴۵ دقیقه
  • اپل واچ سری ۹: شارژ از ۰ تا ۸۰٪ در حدود ۴۵ دقیقه
  • اپل واچ سری ۱۰: شارژ از ۰ تا ۸۰٪ در حدود ۳۰ دقیقه
  • اپل واچ اولترا: شارژ از ۰ تا ۸۰٪ در حدود یک ساعت
  • اپل واچ اولترا ۲: شارژ از ۰ تا ۸۰٪ در حدود یک ساعت

اپل یک صفحه پشتیبانی منتشر کرده که جزئیات دقیقی از نحوه شارژ سریع در اپل واچ سری ۷، سری ۸، سری ۹، سری ۱۰ و اپل واچ اولترا را توضیح می‌دهد. چه چیزهایی برای شارژ سریع اپل واچ نیاز دارید؟ در جعبه اپل واچ، یک کابل مغناطیسی USB-C برای شارژ سریع قرار داده شده؛ تفاوت این کابل با کابل‌های قبلی آن‌است‌‌که بدنه آن به‌جای پلاستیک از آلومینیوم ساخته شده است.

نحوه شارژ سریع اپل واچ

اپل این کابل را همراه با اپل واچ سری ۷، سری ۸، سری ۹، سری ۱۰ و اولترا ارائه می‌دهد، اما شما می‌توانید این کابل‌ها را به‌صورت جداگانه هم خریداری کنید تا بتوانید در هرجای خانه از شارژ سریع بهره‌مند شوید. طول این کابل یک متر است و با قیمت ۲۹ دلار به فروش می‌رسد. شماره مدل این کابل A2515 است.

قسمت دوم این فرایند، آداپتور برق است که باید به پریز برق متصل شود؛ به‌دلیل تعهد اپل به کاهش اثرات زیست‌محیطی، این آداپتور دیگر در جعبه محصول قرار ندارد، بنابراین، باید یک آداپتور جدید بخرید. اپل توصیه می‌کند از هر آداپتور برق USB-C که از USB Power Delivery با حداقل توان ۵ وات پشتیبانی می‌کند، استفاده کنید. همچنین، می‌توانید این نوع آداپتورها را از برندهای معتبری مانند Anker استفاده کنید.

مشخصات رسمی اپل برای آداپتورها به شرح زیر است:

  • آداپتور برق USB-C اپل با توان‌های ۱۸ وات، ۲۰ وات، ۲۹ وات، ۳۰ وات، ۶۱ وات، ۸۷ وات یا ۹۶ وات
  • آداپتور برق USB-C مشابه از برندهای دیگر با حداقل توان ۵ وات پشتیبانی می‌کند

در نهایت، اگر از MagSafe Duo یا داک شارژ مغناطیسی اپل واچ که دیگر تولید نمی‌شوند استفاده کنید، نمی‌توانید از قابلیت شارژ سریع بهره‌مند شوید، اما می‌توانید از پد شارژ سریع در داک‌های متفرقه استفاده کنید.