یک منبع معتبر با انتشار تست گیمینگ Genshin Impact نشان داد تبلت اوپو پد ۳ پرو قدرت بالایی دارد.

آخرین افشاگری از Digital Chat Station در تست گیمینگ اوپو پد ۳ پرو نشان می‌دهد که توسعه این دستگاه کامل شده است. تست بازی Genshin Impact روی این تبلت نتایج شگفت‌انگیزی را آشکار کرده که از مهم‌ترین آن می‌توان به رزولوشن بالای 2.1K و میانگین نرخ ۵۹ فریم‌برثانیه اشاره کرد.

علاوه‌براین، اوپو پد ۳ پرو از نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه در Genshin Impact پشتیبانی می‌کند و تست‌ها با کسب ۱۱۹.۲۵ فریم‌برثانیه آن را تایید می‌کنند. به گفته افشاگر چینی، نتایج با استفاده از فناوری frame interpolation به‌دست‌آمده است.

باوجوداینکه، Digital Chat Station اطلاعات زیادی در مورد نحوه پیاده‌سازی این ویژگی توسط اوپو ارائه نکرده، اما اظهار داشت که یک تراشه جداگانه برای ترسیم فریم‌ بین فریم‌های تولید شده توسط پردازنده گرافیکی اصلی استفاده می‌شود تا حرکت روان‌تری ایجاد شود.

تست گیمینگ اوپو پد ۳ پرو

نکته شگفت‌انگیز آن‌است‌که عملکرد پایدار اوپو پد ۳ پرو به جز چند مکث گاه‌به‌گاه، توانست در طول تست ۳۰ دقیقه‌ای هم نرخ ۶۰ و ۱۲۰ فریم‌برثانیه را حفظ کند. این تبلت در طول تست گیمینگ حدود ۱۰.۵ وات انرژی مصرف کرد که زیاد هم نیست.

بااین‌حال، انتقال حرارت نیز یک عامل بسیار مهم برای عملکرد پایدار است و در تست داده‌ای در مورد آن وجود ندارد. تنها با بهبود سیستم خنک‌کننده می‌توان عملکرد پایدار یک دستگاه را کاملا تغییر دهید. برای مثال، در تست گیمینگ Nubia Redmagic 9S Pro، این گوشی توانست بیش از ۵۹ فریم‌برثانیه در Genshin Impact کسب کند، اما شیائومی ۱۴ پرو با وجود استفاده از همان تراشه تنها ۳۸ فریم‌برثانیه کسب کرد. ازآنجاکه دمای محیطی که اوپو پد ۳ پرو مشخص نیست، نباید به این نتایج اکتفا کنیم.

ازطرف‌دیگر، این تست تایید می‌کند که اوپو از تراشه پرچم‌دار کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده می‌کند که برپایه لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC ساخته‌شده و عملکرد پایدار و کارآمدی دارد.

اوپو پد ۳ پرو با طراحی مشابه نسخه قبلی معرفی می‌شود و از نمایشگر IPS LCD 3K با ابعاد ۱۲.۱ اینچ و باتری ۹۵۱۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد که از شارژ ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند. کانفیگ این تبلت تا ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی دارد و تست گیمینگ Genshin Impact روی نسخه ۱۶ گیگابایتی آن انجام شده است.