امروز مدیر محصولات شرکت ویوو، اطلاعاتی مهم در مورد پنل صفحه نمایش ویوو X200 و امکانات جذاب آن با کاربران به اشتراک گذاشت.

شرکت ویوو برنامه دارد امروز به صورت رسمی از سری گوشی‌های ویوو X200 رونمایی کند. بدین منظور، Han Boxiao مدیر محصولات این شرکت چینی، جزئیاتی در مورد صفحه نمایش این گوشی‌ها به اشتراک گذاشت. وی با تایید شایعات و حدس و گمان‌ها، عنوان کرد که برای اولین بار از صفحه رنگ Master Zeiss در این دستگاه‌ها استفاده شده تا دقت رنگ‎‌ها به طرز واضحی افزایش یابند. علاوه بر این موضوع، استفاده از چنین تکنولوژی پیشرفته‌ای باعث می‌شود مقدار PWM به 2160 هرتز برسد که خستگی چشم کاربر را به شدت کاهش می‌دهد.

به گفته مراجع رسمی، صفحه نمایش ویوو X200 قابلیت این را دارد که در موقعیت‌های مختلف، از نمایش یک عکس گرفته یا بخشی از رابط کاربری، گستره رنگ‌ها را به دقیق‌ترین شکل ممکن پردازش و نمایش دهد. علاوه بر آن، مانند گوشی اوپو فایند X8، این صفحه نمایش می‌تواند دمای رنگ‌هایش را بر اساس نور محیط تنظیم کند.

در زمینه مراقبت از چشم، مقدار PWM این دستگاه، مستقل از مقدار روشنایی، در 2160 هرتز قفل شده و بدین ترتیب، خستگی چشم کاربر را خصوصاً در محیط‌های کم نور، تضمین می‌کند. مدیر محصولات شرکت ویوو توضیح می‌دهد که رقبا از تکنولوژی دیگری برای این منظور استفاده می‌کنند که فقط در کم‌ترین نور محیطی به بالاترین فرکانس PWM می‌رسد اما مدل فعلی ویوو، در هر شرایطی در این فرکانس قفل شده است و مقدارش کاهش نمی‌یابد. این تغییر مداوم فرکانس PWM در نورهای متفاوت، باعث می‌شود کیفیت صفحه نمایش نیز تحت تاثیر قرار بگیرد و تصویری چندان زیبا تحویل کاربر داده نشود. خوشبختانه در سری ویوو X200 چنین مشکلی وجود ندارد.

صفحه نمایش ویوو X200

به لطف تکنولوژی جدید صفحه نمایش ویوو X200، هم خود صفحه و هم اجزای مرتبط با آن از لحاظ مصرف انرژی، صرفه‌جویی مناسبی دارند که در نهایت باعث می‌شود عمر باتری گوشی طولانی‌تر از قبل شود. بر اساس گزارشات، قفل بودن PWM در مقدار بالای 2160 هرتز خوشبختانه هیچ تاثیر منفی در عملکرد صفحه نمایش LTPO نداشته و فقط کمی برق بیشتری مصرف می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های صفحه نمایش جذاب سری گوشی‌های ویوو X200، اقدامات برای جلوگیری از ایجاد نور آبی در محیط‌های کم نور است. قابلیتی به نام Night Eye Protection 2.0 در این دستگاه تعبیه شده که به صورت نرم‌افزاری، بر اساس محتوایی که تماشا می‌کنید، مقادیر نور آبی را تنظیم می‌کند تا کمترین آسیب ممکن به چشم کاربر برسد و راحتی تماشا را برای وی تضمین کند.

علاوه بر محافظت از چشم، سری ویوو X200 به لطف انیمیشن‌های بسیار روان رابط کاربری OriginOS 5 که بر پایه اندروید 15 ساخته شده است، بسیار زیبا، تماشایی و متفاوت به نظر می‌رسد. تمامی مدل‌های این سری گوشی دارای پردازنده Dimensity 9400 ساخته جدید شرکت مدیاتک خواهند بود که از مدل‌های زبانی مختلف که مختص هوش مصنوعی است پشتیبانی کرده و از طرف دیگر، بهبودهایی واضح و چشم‌گیر را در عملکرد پردازنده و کارت گرافیک به دنبال دارد. بدین ترتیب، با تراشه‌ای مواجه خواهید شد که هم قدرت مناسبی برای پردازش هوش مصنوعی دارد و هم می‌تواند از پس سنگین‌ترین امور پردازشی، از جمله بازی‌های روز دنیا به راحتی بربیاید.