سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده که ورود هر دستگاهی غیر از تلفن همراه چه به داخل کابین و چه در بار هواپیما ممنوع است.

جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، با اعلام ممنوعیت همراه داشتن برخی وسایل الکترونیکی در پروازهای داخلی افزود: “با توجه به حفظ ایمنی پروازها، مسافران بخش هوایی از به همراه داشتن وسایل ارتباط الکترونیکی به غیر از تلفن همراه مانند پیجر، بی‌سیم، واکی تاکی و غیره در کابین هواپیما یا در بار خودداری کنند.”

ممنوعیت تلفن همراه در هواپیما

وی تاکید کرد که این ممنوعیت شامل کابین مسافر و بخش کارگو بوده و مسافران باید از به‌همراه داشتن وسایل ممنوعه در هواپیما خودداری کنند. این تصمیم به دلیل جلوگیری از تداخل امواج رادیویی این دستگاه‌ها با سیستم‌های ناوبری و ارتباطی هواپیما اتخاذ شده است.

این نگرانی در بسیاری از کشورها و توسط سازمان‌های هواپیمایی بین‌المللی مانند FAA و EASA نیز مورد توجه قرار گرفته است. لازم به ذکر است که استفاده از تلفن همراه در هواپیما مجاز است، اما مسافران باید آن را در حالت پرواز قرار دهند تا عملکردهای انتقال آن غیرفعال شود. عدم رعایت این مقررات می‌تواند منجر به جریمه یا ممانعت از سوار شدن به هواپیما شود.