به لطف پایگاه داده IMEI، شاهد لو رفتن اطلاعات اولیه گوشی ردمی نوت 14 پرو 4G هستیم که جدیدترین میان‌رده شیائومی خواهد بود.

در چند هفته گذشته، سری ردمی نوت 14 توسط شیائومی منتشر و در بازار چین عرضه شد اما تا به این لحظه خبری از نسخه گلوبال این محصولات نیست. این مجموعه گوشی‌ها شامل ردمی نوت 14 5G، ردمی نوت 14 پرو 5G و ردمی نوت 14 پرو پلاس 5G می‌شود اما به نظر می‌رسد نسخه‌های گلوبال این گوشی‌ها، شامل دستگاه دیگری به نام ردمی نوت 14 پرو 4G نیز خواهند بود.

اطلاعات اولیه گوشی ردمی نوت 14 پرو 4G به لطف لیست شدن آن در پایگاه داده IMEI و توسط نشریه XiaomiTime لو رفته است. این دستگاه در پایگاه داده مذکور، با شماره مدل 24116RACCG شناخته می‌شود. متاسفانه اطلاعات بیشتری در وبسایت IMEI در مورد این گوشی میان‌رده دیده نمی‌شود اما نشریه مذکور، تایید کرد که اسم رمز آن Obsidian بوده و قرار است از یکی از تراشه‌های شرکت مدیاتک در آن استفاده شود. متاسفانه مشخص نیست که کدام تراشه مدیاتک در این دستگاه قرار می‌گیرد اما اگر مشابه نسخه 5G باشد، باید در آن Dimensity 7300 به کار برود.

اطلاعات اولیه گوشی ردمی نوت 14 پرو 4G

شیائومی بارها اقدام به عرضه نسخه 4G برخی از گوشی‌های معروف خود در بازارهای جهانی کرده است و به نظر می‌رسد سری نوت 14 نیز از همین روند پیروی می‌کند. سال گذشته، مدل ردمی نوت 13 پرو 5G با تراشه Snapdragon 7s Gen 2 و مدل 4G آن با تراشه Helio G99 Ultra ساخته شرکت مدیاتک به بازارهای جهانی عرضه شد. پس این دو نسخه، ممکن است در نهایت از لحاظ سخت‌افزاری نیز تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته باشند. البته تنها تفاوت این دو گوشی به چیپست محدود می‌شود و سایر اجزای این گوشی، کاملاً مشابه با نسخه 5G خواهد بود.

یکی دیگر از اطلاعات لو رفته توسط این منبع، نشان می‌دهد که نسخه عادی ردمی نوت 14 نیز قرار است در بازار جهانی به جای تراشه Dimensity 7025، از یکی از تراشه‌های سری اسنپ‌دراگون ساخته کوالکام استفاده کند. این نسخه همچنان مانند نسخه چینی خود، از ارتباط 5G بهره می‌برد اما اطلاعات دقیقی در مورد تراشه جدیدی که قرار است استفاده شود در دسترس نیست. در نهایت، منبع اصلی ذکر کرده که این اطلاعات، 90 درصد احتمال درست بودن دارند پس ممکن است در نهایت نظر شیائومی عوض شود. توصیه می‌کنیم تا دریافت اطلاعات از سوی مراجع رسمی منتظر بمانید و چندان شایعات مربوط به را جدی نگیرید.

جالب است بدانید نسخه پایه ردمی نوت 14 نیز با شماره مدل‌های 24117RN76L، 24117RN76O، 24117RN76G و 24117RN76E در پایگاه داده IMEI ظاهر شده است که نشان از وجود نسخه‌های مختلفی برای این دستگاه می‌دهد. کد اسم این محصول نیز Tanzanite بوده و باید دید که شایعات پیرامون تغییر تراشه در نسخه گلوبال آن، چقدر به واقعیت نزدیک خواهد بود.