یک منبع خبری گزارش کرد مک‌بوک پرو M4 با 16 گیگابایت حافظه رم یک‌پارچه به‌همراه 512 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی به‌قیمت 7500 دلار معادل 472 میلیون تومان در روسیه به‌فروش می‌رسد.

با نزدیک‌تر‌شدن به‌ ماه نوامبر، باید منتظر رونمایی از نسل جدید لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار مک‌بوک پرو با خانواده تراشه M4 باشیم. باوجوداین، پیش‌از رونمایی رسمی توسط کوپرتینونشین‌ها، یک یوتیوبر روسی با انتشار نتایج بنچمارک Geekbench 6 نشان داد که مک‌بوک پرو M4 از قدرت بسیار بالایی درمقایسه‌با نسل فعلی برخوردار است؛ اکنون، دستگاه با همان مشخصات در وب‌سایت روسی Avito با قیمت سرسام‌آور 7500 دلار معادل 472 میلیون تومان در روسیه به‌فروش گذاشته شده‌است.

کاربر معروف توییتری، Apple Pro، تصویری از این مک‌بوک پرو M4 با رنگ مشکی را با قیمت 7500 دلار به‌اشتراک گذاشته که خریداران با پرداخت این مبلغ هنگفت، صاحب دستگاهی با تراشه 10 هسته‌ای، پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای، 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه SSD خواهند شد. قیمت آن دقیقا 720/000 روبل روسیه (معادل 7447 دلار) است که برای لپ‌تاپ‌های پرچمدار مک‌بوک پرو با کانفیگ پایه بسیار گران به‌شمار می‌رود.

مک‌بوک پرو M4 روسیه 7500 دلار

البته باتوجه‌به اینکه تنها 25 روز تا رونمایی رسمی اپل باقی مانده، فروش مک‌بوک پرو M4 با قیمت بالا چندان هم تعجب‌آور نیست. باید دید تا آن زمان دامنه افشاگری‌ها تا چه حد گسترش خواهد یافت، اما حداقل می‌دانیم که منشا آن‌ها از منابع روسی است. پیش‌ازاین، چندین گزارش تصویری از جعبه مک‌بوک پرو M4 در یک گروه خصوصی فیس‌بوک منتشر شد، اما برخی صحت تصاویر را زیر سوال بردند. بعدا مشخص شد که دستگاه‌های مختلفی در آن گروه فروخته می‌شوند.

حال باید منتظر ماند و دید آیا لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو M4 بیشتری در وب‌سایت روسی Avito ظاهر می‌شوند یا خیر. طبق گفته ShrimpApplePro، یک فروشنده ناشناس ادعا کرده که 200 دستگاه از نسل جدید مک‌بوک پرو M4 را در انبار دارد که نشان از اولین افشای بزرگ در کمپانی اپل دارد. درحال‌حاضر، اپل تمام تلاشش را برای کنترل خسارت انجام خواهد داد، اما درصورت انتشار اطلاعات بیشتر، در اولین فرصت آن را با شما به‌اشتراک خواهیم گذاشت.