ظاهراً برخلاف انتظارات، اولین گوشی که قرار است از تراشه Snapdragon 8 Elite برای اولین بار استفاده کند، وان‌پلاس 13 خواهد بود.

نسل بعدی تراشه‌های قدرتمند کوالکام، به جای Snapdragon 8 Gen 4، به Snapdragon 8 Elite تغییر نام داده و مانند همیشه، بین برندها مسابقه‌ای مهیج به راه افتاده است تا اولین نفری باشند که از این تراشه در گوشی‌های خود استفاده می‌کنند. در ابتدا قرار بود شیائومی 15 این افتخار را به دست آورد اما ظاهراً این مسئله تغییر خواهد کرد و به جای شیائومی، وان‌پلاس اولین دستگاه با تراشه جدید کوالکام خواهد بود.

چندی پیش، تیزری توسط صفحه رسمی Snapdragon در شبکه اجتماعی چینی ویبو به اشتراک گذاشته شد که نشان داد تراشه Snapdragon 8 Elite قرار است از هسته‌های Oryon برای پردازنده خود بهره ببرد. با این حال، نکته‌ای مخفی در این تیزر نهفته‌ است که برخی موفق به رویت و کشف آن شده‌اند. در بالا و گوشه سمت چپ، می‌توانید گوشی با دوربین دایره‌ای شکل ببینید. به راحتی و با یک نگاه می‌توان فهمید که این گوشی، ساخته وان‎‌پلاس است زیرا از وان‌پلاس 11 به بعد، این غول چینی از چنین طراحی برای دستگاه‌هایش، به خصوص پرچم‌دارها استفاده می‌کند.

تراشه Snapdragon 8 Elite- وان پلاس 13

در کنار این تیزر، افشاگر معروف یعنی Digital Chat Station نیز وارد بحث شد تا جزئیات مهم و جالبی به این بحث اضافه کند. در ابتدا وی تایید کرد که این تراشه نسل جدید، به طور قطع به Snapdragon 8 Elite تغییر نام داده است. توجه داشته باشید که این واژه، از کلمه انگلیسی آن ترجمه شده که ممکن است اشتباه بوده باشد پس نمی‌توان این اسم را به طور قطعی تایید کرد. از طرف دیگر، این افشاگر اعلام کرد که تصویر گوشی دیده شده، تنها یک نمونه اولیه با این تراشه نسل جدید است که مشابه وان‌پلاس 13 ظاهر شده است. با این حال، این سوال هنوز پابرجاست که آیا پرچم‌دار جدید وان‌پلاس، از تراشه Snapdragon 8 Elite استفاده خواهد کرد یا خیر.

جالب است بدانید که حتی Digital Chat Station نیز نتوانست به این سوال به طور قطع پاسخ دهد و از تایید یا رد کردن آن طفره رفت. در نهایت، تمامی این اطلاعات شایعه‌ای بیش نیست و چه وان‌پلاس و چه کوالکام، هیچ جزئیاتی از این مسئله عنوان کرده و حتی تاریخ انتشاری نیز اعلام نکرده‌اند. با این حال، انتظار برای تایید این شایعه چندان طولانی نیست زیرا در ماه جاری، اولین دستگاه با تراشه نسل جدید کوالکام، چه شیائومی باشد و چه وان‌پلاس، عرضه خواهد شد و بالاخره می‌توانیم مشخصات و قدرت پردازشی این تراشه جدید را در عمل نیز ببینیم.