سامسونگ به‌تازگی و بدون سروصدا زیاد، گوشی میان‌رده و اقتصادی گلکسی A16 5G را در وب‌سایت رسمی سامسونگ هلند معرفی کرده است. درحال‌حاضر، قیمت این گوشی هنوز اعلام نشده، اما نکته قابل‌توجه، پشتیبانی نرم‌افزاری شش ساله آن است!

گوشی‌های گلکسی پرچمدار که در سال 2024 عرضه می‌شوند، از هفت سال آپدیت سیستم‌عامل اندروید و به‌روزرسانی‌های امنیتی برخوردار هستند و به‌نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد برای گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده، شش سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری را ارائه دهد. گلکسی A16 5G به‌صورت پیش‌فرض با اندروید 14 عرضه می‌شود، بنابراین این گوشی اندروید 20 یا هر نسخه اندرویدی که در سال 2030 عرضه شود را دریافت خواهد کرد.

معرفی گلکسی A16 5G

علاوه‌براین، گلکسی A16 5G برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب از گواهینامه IP54 بهره می‌برد که به‌خوبی گواهی IP67 یا IP68 که در گوشی‌های میان‌رده گران‌تر سامسونگ و پرچمداران این شرکت نیست، اما برای یک دستگاه اقتصادی مانند گلکسی A16 5G قابل‌توجه است.

گلکسی A16 5G ضخامتی معادل 7.9 میلی‌متر دارد که درمقایسه‌با نسل‌های گذشته کمی باریک‌تر است. دربخش سخت‌افزاری، این گوشی به باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی مجهز است که با شارژر ۲۵ واتی تقریبا ۱۰۰ دقیقه شارژ مجدد آن زمان می‌برد. پردازنده Exynos 1330 با حداقل 4 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی وظیفه کاربری روان را خواهند داشت، اما نباید انتظار چنین چیزی را داشته باشیم.

البته، سامسونگ هنگام معرفی گلکسی A16 5G گفت که 128 گیگابایت حافظه داخلی را می‌توان با کارت‌های microSD تا 1.5 ترابایت افزایش داد. تمام گوشی‌های هوشمند گلکسی که قبل از نسخه A16 5G عرضه شده بودند، حداکثر از کارت‌های microSD با ظرفیت یک ترابایتی روانه بازار شدند.

معرفی گلکسی A16 5G

سیستم دوربین اصلی گلکسی A16 5G از یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید 5 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. همچنین، برای بخش سلفی از یک سنسور 13 مگاپیکسلی استفاده شده که برای تماس‌های ویدئویی عملکرد قابل‌قبولی دارد.

دوربین سلفی داخل بریدگی Infinity-U بالای صفحه‌نمایش 6.7 اینچی Super AMOLED با نرخ به‌روزرسانی 90 هرتزی و رزولوشن Full HD+ قرار دارد. سامسونگ ادعا می‌کند که این صفحه‌نمایش حاشیه‌های بسیار باریکی دارد، اما تصاویر گوشی تقریبا این ادعا را رد می‌کند.

رنگ‌بندی گلکسی A16 5G شامل مشکی آبی، خاکستری روشن، طلایی و سبز روشن است، اما عرضه نسخه‌های مختلف آن به بازار آن کشور بستگی دارد. سامسونگ قیمت این گوشی را فاش نکرده و مشخص نیست غول کره‌ای‌ چه برنامه‌ای برای فروش آن دارد.