با برداشته شدن محدودیت نقدها، امروز بالاخره نمرات بازی Silent Hill 2 منتشر شدند که نوید یکی از بهترین بازسازی‌های چندسال اخیر را می‌دهد.

در زیر می‌توانید نگاهی به نمرات و خلاصه نقدهای این عنوان موردانتظار داشته باشید که از برخی مراجع معتبر در حوزه بازی‌های ویدئویی جمع‌آوری شده است:

وبسایت Eurogamer با نمره 5/5:

برخلاف تصور همه، استودیو Bloober Team بازسازی از عنوان Silent Hill 2 ارائه داده که هم آن را به درست‌ترین شکل ممکن توسعه می‌دهد و هم میراث ارزشمند و حیاتی‌اش را حفظ می‌کند.

وبسایت Hardcore Gamer با نمره 4/5:

بازسازی Silent Hill 2 نمی‌تواند بهتر از نسخه اصلی ظاهر شود اما تلاشی تحسین‌برانگیز به حساب می‌آید. این بازی در خلق دوباره اتمسفری پرتنش بسیار موفق شده و این تنش و اضطراب، با پیشرفت جیمز در اعماق شهر سایلنت هیل برای پیدا کردن همسرش مری، بیشتر و بیشتر می‌شود. بهبود دوربین تغییری خوشایند تلقی می‌شود و ارتقای سیستم مبارزات نیز جذابیت خودش را دارد اما در کل، بازی جوانبی آزاردهنده نیز دارد.

وبسایت Gamespot با نمره 9/10:

بازی Silent Hill 2 یکی از دوست‌داشتنی‌ترین، تاثیرگذارترین و بهترین بازی‌های ترسناک در کل تاریخ است. به نظر می‌رسید فضای فوق‌العاده آن و اتمسفر پرتنشش، تحت تاثیر محدودیت‌های سخت‌افزاری آن دوران قرار گرفته و همین باعث شده تبدیل به یک شاهکار شود پس خلق دوباره آن، محال است. هر استودیویی هم که به دنبال چنین هدفی برود، عاری از موفقیت خواهد بود. استودیو Bloober Team موفق شده با وفادار ماندن به بازی اصلی، درک مهم‌ترین نکات و بخش‌های آن و گرفتن حمایت از مهم‌ترین مهره‌هایی که در ساخت بازی اصلی نیز دخیل بوده‌اند، توانسته است این امر محال را برایمان ممکن کند. بازسازی Silent Hill 2 رویایی دوردست بود که حال رنگ واقعیت به خود گرفته است.

وبسایت Gamerant با نمره 9/10:

این بازسازی، حس و حال نسخه اصلی را کاملاً حفظ می‌کند و در عین حال، به شکلی خلاقانه مشکلاتش را رفع و جزئیاتش را گسترش می‌دهد. استودیو Bloober Team با خلق بازی Silent Hill 2 استعداد حقیقی خود را به نمایش گذاشته و موفق شد یکی از برترین نسخه‌های این سری را در کارنامه خود به ثبت برساند. به شخصه امیدواریم که استودیو Bloober Team همکاری خود را با شرکت Konami ادامه دهد و بازسازی سایر عناوین سری Silent Hill را نیز با کیفیت و دقتی که در این نسخه داشتند، برعهده بگیرند.

وبسایت IGN با نمره 8/10:

بازی Silent Hill 2 بهترین راه برای دیدار یا بازگشت به یکی از وحشتناک‌ترین و خوفناک‌ترین مقصدها در تاریخ بازی‌های ویدئویی ژانر ترس و بقاست.

وبسایت VGC با نمره 4/5:

بازی Silent Hill 2 بازسازی خلاقانه و ماهرانه از یکی از دوست‌داشتنی‌ترین بازی‌های ژانر ترس و بقا در کل تاریخ است. این اثر تا حد زیادی به بازی اصلی وفادار بوده و در عین حال، روح تازه‌ای در آن دمیده است که هم طرفداران قدیمی این سری را خشنود می‌کند و هم باعث می‌شود بازیکنان جدید، حس قدیمی بودن از بازی دریافت نکنند.

وبسایت The Gamer با نمره 3.5/5:

درست مانند جیمز ساندرلند، ما نیز باری دیگر به شهر سایلنت هیل برگشتیم اما جایی که زمانی مکان خاصمان بود، دستخوش تغییر شده است. خوشبختانه، بخش زیادی از خاص بودنش حفظ شده و به قدری قدرتمند است که می‌تواند حس نوستالژی را به قلب طرفداران قدیمی این بازی تزریق کند و برای تازه‌واردان نیز خوشایند جلوه کند اما با این حال، باید از برخی اضافات نه‌چندان عالی‌اش چشم‌پوشی کنیم.

نمرات بازی Silent Hill 2

با توجه به نمرات بازی Silent Hill 2 می‌توان مطمئن بود که با عنوانی عالی طرف هستیم که پس از مدت‌ها شکست، جانی تازه در کالبد سری معروف، تاثیرگذار و تاریخ‌ساز Silent Hill دمیده است. همانطور که می‌دانید، این بازی قرار است در تاریخ 8 اکتبر (18 مهر ماه) بر روی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن 5 عرضه شود.