اپل به‌صورت رسمی آپدیت نرم‌افزاری سیستم‌عامل iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌ها و مشکلات امنیتی منتشر کرد.

اپل بالاخره اولین آپدیت را سیستم‌‌عامل iOS 18 برای رفع برخی از مشکلات اساسی این پلتفرم منتشر کرد. اگر iOS 18 را بلافاصله پس از انتشار نصب کرده باشید، احتمالا متوجه مشکلات را درزمینه‌های مختلف شده‌اید. اکنون کوپرتینویی‌ها آپدیت iOS 18.0.1 را منتشر کردند که برخی از مشکلاتی نرم‌افزاری را برطرف می‌کند.

اگر از آیفون‌های سازگار با iOS 18 برخوردار هستید، به‌راحتی می‌توانید آخرین نسخه را از طریق تنظیمات گوشی نصب کنید. برای دانلود باید ازطریق General > Software Update اقدام کنید؛ نسخه iOS 18.0.1 مشکلاتی نظیر صفحه لمسی، اپلیکیشن Messages و دوربین را برطرف می‌کند. در ادامه به‌جزئیات بیشتری ازاین موضوع می‌پردازیم:

  • صفحه لمسی در شرایط خاص با مدل‌های آیفون 16 و آیفون 16 پرو قابلیت پاسخگویی سریع ندارد.
  • دوربین هنگام ضبط ویدئو ماکرو با کیفیت 4K و HDR خاموش در مدل‌های آیفون 16 پرو فریز می‌شود.
  • برنامه Messages هنگام پاسخ دادن به پیام با اپل واچ بسته می‌شود.
آپدیت iOS 18.0.1

عملکرد گوشی‌های آیفون به‌دلیل مشکلی در تخصیص حافظه در برخی از مدل‌ها تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد. برای کسب اطلاعات در مورد محتوای امنیتی به‌روزرسانی‌ نرم‌افزاری اپل، باید وارد این سایت https://support.apple.com/100100 شوید.

شکایات مختلفی درخصوص مشکلات صفحه لمسی در آیفون 16 وجود داشته، چراکه صفحه‌نمایش به ضربه‌‌های لمسی پاسخ نمی‌دهد. همچنین، کمپانی اپل نسخه macOS 15.0.1 و watchOS 11.0.1 را به‌همراه iPadOS 18.0.1 را برای آیپد پرو M4 و سایر دستگاه‌های سازگار منتشر کرده‌است.