شبیه‌ساز Ryujinx که آخرین شبیه‌ساز کنسول نینتندو سوئیچ برای رایانه‌های شخصی بود، امروز توسط شرکت نینتندو تعطیل شده و از بین رفت.

چندی پیش، یکی از محبوب‌ترین شبیه‌سازهای کنسول نینتندو سوئیچ، یعنی Yuzu به دست شرکت نینتندو برای همیشه تعطیل شد و حال به نظر می‌رسد Ryujinx نیز به همین سرنوشت ناگوار دچار شده است. این خبر را تیم توسعه‌دهنده پشت این شبیه‌ساز در دیسکورد خود عنوان کردند.

تیم سازنده شبیه‌ساز Ryujinx عنوان کردند: «روز گذشته، شرکت نینتندو با gdkchan تماس گرفته و از او خواست کار بر روی پروژه را متوقف کند و تمامی متعلقات آن را نیز به طور کامل از سطح اینترنت پاک کند. وی هنوز تایید نکرده که با این پیشنهاد موافقت کرده است اما سایت‌ها و منابع شبیه‌ساز در سطح اینترنت حذف شده‌اند پس تصور می‌کنیم نتیجه واضح باشد. من تصمیم گرفتم برای جلوگیری از سردرگمی و شوکه‌شدن کاربران، این پیام را بنویسم و تقدیم شما کنم. تمامی جزئیاتی که می‌خواهم بیان کنم، نظر و حرف خودم است و برای کس دیگری سخن نمی‌گویم».

این توسعه‌دهنده ادامه داد: «از تمامی کسانی که در کدنویسی، ارائه اسناد و گزارشات مربوط به مشکلات مختلف پروژه سهیم بوده‌اند، کمال تشکر را دارم. از همگی شما ممنونیم که ما را در روند توسعه یاری و همراهی کردید. من موفق شدم در این مدت، تجربه‌ای جدید از بازی‌هایی که دوست‌شان دارم داشته باشم و آنان را در شرایطی نو و با کیفیتی بالا تجربه کنم که مطمئنم شما نیز تجربیات خاص مشابهی به دست آورده‌اید. از تیم مدیریت این پروژه نیز بسیار تشکر می‌کنم که موفق شدند از پس سخت‌ترین موقعیت‌ها و شرایط به بهترین شیوه ممکن برآیند».

متاسفانه در حال حاضر، شبیه‌ساز Ryujinx چه از گیت‌هاب و چه از وبسایت رسمی خود پروژه حذف شده و صفحه دانلود آن، خالی شده است. در طی این چندین سال، نینتندو نشان داد که از شبیه‌سازهای نینتندو سوئیچ بر روی رایانه‌های شخصی رضایت ندارد و تصمیماتی سخت در راستای آن می‌گیرد تا از کپی‌خور شدن بازی‌هایش جلوگیری کند.

چندی پیش نینتندو به صورت رسمی از استودیو سازنده بازی Palworld، یعنی Pocketpair به دلیل نقض ثبت اختراعات مختلف در رابطه با بازی‌اش شکایت کرد و این مسئله قرار است به دادگاه کشیده شود. متاسفانه چنین شرایطی برای پروژه‌های کوچک شبیه‌ساز ممکن نیست زیرا این تیم‌ها معمولاً بودجه چندانی ندارند و به همین دلیل، نمی‌توانند از پس هزینه‌های دادگاه و وکیل بربیایند پس مجبوراند به خواسته‌های نینتندو گوش فرا داده و پروژه‌های ارزشمند خود را تعطیل کنند.