شرکت گوگل به تازگی بر روی نسخه‌ای میان‌رده از سری پیکسل کار می‌کند و در همین راستا، شاهد لو رفتن تصاویر اولیه گوگل پیکسل 9A هستیم.

روال همیشگی گوگل این است که در ماه اکتبر، گوشی‌های سری پیکسل خود را معرفی و به بازار عرضه می‌کند و مدتی پس از آن، به سراغ میان‌رده‌ها می‌رود. امسال این سیاست تغییر کرده و سری پیکسل 9 اوایل ماه آگوست معرفی و عرضه شدند. حال بر طبق شایعات، نوبت گوگل پیکسل 9A است که میان‌رده‌ای از سری پیکسل بوده و در هفته‌های اخیر، شایعات زیادی از آن به گوش رسیده است. امروز وبسایت Android Headlines با همکاری افشاگر معروف، استیو همراستافر از OnLeaks، موفق شدند تصاویر اولیه این گوشی را به دست آورده و به اشتراک بگذارند.

در تصاویر اولیه گوگل پیکسل 9A می‌بینیم که در قسمت جلویی پنل صفحه نمایش OLED آن، سوراخی برای دوربین سلفی به چشم می‌خورد. حاشیه‌ها نیز نسبت به پرچم‌داران سری پیکسل 9 به طرز واضحی بیشتر شده است. گوشه‌های این میان‌رده کاملاً تخت بوده و دکمه پاور و صدا در سمت راست تعبیه شده است. در قسمت پایینی، شاهد اسپیکر، میکروفون، خشاب سیم‌کارت و پورت USB-C هستیم.

تصاویر اولیه گوگل پیکسل 9A

در قسمت پشتی گوگل پیکسل 9A شاهد تغییری جسورانه در طراحی ظاهری هستیم. از سری گوگل پیکسل 6 که در سال 2021 منتشر شد تا سری 9 که امسال به بازار آمد، گوگل در پشت گوشی دوربین‌ها را در کادری افقی و برجسته تعبیه می‌کرد. حال در پیکسل 9A پس از مدت‌ها این طراحی کنار گذاشته شده و دیگر کادر برجسته‌ای به عنوان جایگاه دوربین‌ها نمی‌بینیم. دو دوربینی که در پشت مشاهده می‌شود، به طور کامل فرو رفته و تقریباً هیچ اضافه یا برجستگی نشان نمی‌دهند. طراحی کلی این گوشی، مشابه تصاویری است که چندی پیش لو رفتند.

متاسفانه تا به این لحظه، بازار داغ شایعات فقط توانسته تصاویر اولیه گوگل پیکسل 9A را به همگان تحویل دهد و در زمینه جزئیات سخت‌افزاری آن ناکام مانده است. اگر بر طبق الگوی همیشگی گوگل جلو برویم، انتظار داریم این میان‌رده از روز اول با سیستم عامل اندروید 15 به بازار عرضه شود و تا هفت سال نیز آپدیت سیستم عامل دریافت کند. از طرف دیگر، احتمال می‌رود در این گوشی از تراشه Tensor G4 استفاده شود اما گوگل برای کاهش هزینه‌ها، مودم داخلی را به نسخه‌ای قدیمی‌تر تغییر می‌دهد. پس خبری از مودم قدرتمند سری پیکسل 9 در این میان‌رده نخواهد بود. در نهایت باید دید که این گوشی و جزئیات سخت‌افزاری آن چگونه خواهد بود و گوگل می‌تواند خرید این میان‌رده را برای کاربران توجیه کند یا خیر.