آیفون 17 پرو با یک دکمه‌ همه کاره، یعنی با ادغام دکمه‌های اکشن و تنظیم صدا، طراحی گوشی را ساده‌تر و هوشمندتر کرده است.

در سال‌های اخیر، گزارش‌هایی مبنی‌بر تغییر رویکرد اپل در طراحی دکمه‌های آیفون به گوش می‌رسید. این شرکت به دنبال جایگزینی دکمه‌های فیزیکی با دکمه‌های لمسی بود تا تجربه کاربری جدیدی را ارائه دهد. اگرچه این تغییر در نسل‌های قبلی آیفون محقق نشد، اما اکنون گزارش‌هایی مبنی‌بر پیاده‌سازی این ایده در مدل‌های آیفون 17 پرو منتشر شده است. به‌نظرمی‌رسد اپل قصد دارد دکمه‌ اکشن را حذف کرده و آن را با دکمه‌های تنظیم صدا ادغام کند.

به جای دکمه‌های فیزیکی سنتی، اپل از فناوری لمسی و موتورهای تاپتیک برای ایجاد حس لمس و بازخورد به کاربر استفاده خواهد کرد. این فناوری مشابه با دکمه‌ کنترل دوربین در آیفون‌های جدید است. با این تغییر، کاربران می‌توانند با لمس کردن یک ناحیه خاص از بدنه‌ آیفون، صدا را کم و زیاد کنند یا به عملکردهای دیگر دسترسی پیدا کنند.

یک افشاگر به نام Majin Bu ادعا کرده است که تغییری در طراحی آیفون 17 پرو ایجاد خواهد شد. اپل در سال‌های اخیر به دنبال اضافه کردن دکمه‌های جدید به آیفون بوده و سال گذشته دکمه اکشن و امسال دکمه کنترل دوربین را معرفی کرده است. به‌نظرمی‌رسد سال آینده، این شرکت قصد دارد دکمه‌های تنظیم صدا و اکشن را با هم ترکیب کند تا حواس‌پرتی کاربر کمتر شود.

هنوز مشخص نیست که اپل دقیقاً چگونه این کار را انجام خواهد داد، اما با توجه به روندهای اخیر، احتمالاً از فناوری لمس خازنی استفاده خواهد کرد؛ همان فناوری که در دکمه کنترل دوربین به کار رفته است. این فناوری به دکمه اجازه می‌دهد علاوه‌بر فشردن، با کشیدن انگشت به بالا یا پایین نیز کار کند.

اگر اپل تصمیم بگیرد دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه‌ اکشن را در آیفون 17 پرو با هم ترکیب کند، می‌تواند از همان فناوری لمسی که در دکمه کنترل دوربین استفاده شده، بهره ببرد. به این ترتیب، با یک فشار ساده، دکمه‌ اکشن فعال می‌شود و با کشیدن انگشت روی آن، می‌توان صدای دستگاه را تنظیم کرد.

البته اینها تنها حدس هستند و ممکن است تغییرات نهایی آیفون 17 پرو متفاوت باشد. علاوه‌براین، انتظار می‌رود اپل مدل جدیدی به نام آیفون 17 ایر را نیز معرفی کند که بسیار نازک‌تر از مدل‌های پرو خواهد بود و قیمت بالاتری خواهد داشت. این مدل ممکن است برای آزمایش فناوری‌های جدید توسط اپل استفاده شود. گرچه ادغام دکمه‌ها در ابتدا برای آیفون 17 پرو مطرح شده، اما احتمال دارد در مدل‌های استاندارد آیفون 17 نیز پیاده‌سازی شود.